14 вересня 2012 року у рамках проведення Днів науки та освіти Російської Федерації в Україні в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України відбувся круглий стіл з актуальних питань викладання історії у навчальних закладах.

У роботі взяли участь члени спільної українсько-російської комісії істориків, представники Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів.

Основними темами круглого столу стали: «Національний вимір історії та полікультуралізм, інтереси нації та інтереси особистості: дилеми історичних оцінок», «Сучасний шкільний підручник історії: бачення українських та російських істориків». Особливості кожної з тем розкривали науковці та педагоги обох держав.

Також учасники обговорили зміст перших модулів спільного методичного посібника для вчителів історії «Україна і Росія на перехрестях історії». Олександр Удод, доктор історичних наук, директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, наголосив на спільних результатах, досягнутих науковцями обох держав: «Цей проект здійснювався у рекордні строки, впродовж двох років нам вдалося налагодити діалог істориків України та Росії. Нашою метою стало створення універсального посібника, що охоплюватиме найцікавіші теми та ґрунтуватиметься на спільних проблемах історії».

Найголовнішим у проекті, за словами Олександра Удода, є його спрямованість на учителя, а наступним кроком стане апробація спільного методичного посібника, зокрема в Переяслав-Хмельницькому державному педагогічному університеті імені Григорія Сковороди, обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти.

Олександр Чубар’ян, доктор історичних наук, академік Російської академії наук, директор Інституту загальної історії РАН, наголосив на необхідності неперервної роботи та закликав науковців та освітян до обговорення наступних тем, які розроблятимуться у рамках спільного проекту. «Теми модулів обираються з числа тих, з яких існує спільна позиція. Проте є теми й дискусійні. І вони також є цікавими. Спільним завданням має стати об’єктивна оцінка подій та історичних постатей, діячів культури»,- наголосив він.

У виступах учасників значна увага була зосереджена на проблемах сучасного підручникотворення. Зокрема, у рамках роботи комісії істориків домовлено про проведення взаємного аналізу підручників з історії, за якими навчаються школярі України та Росії.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *