Читання може зробити людину розумнішою, до того ж, воно, як жодна інша діяльність, дозволяє тренувати пізнавальні здібності мозку. Такого очевидного висновку дійшов дослідник зі Стенфордського університету (США).

Учений попросив групу кандидатів наук з літератури прочитати роман Джейн Остін, знаходячись усередині апарату магнітно-резонансної томографії (МРТ). У результаті виявилося, що аналітичне читання літератури і читання просто заради задоволення забезпечують різні види неврологічного навантаження, кожен з яких є свого роду корисною вправою для людського мозку.

Дослідження проводилося під керівництвом фахівців Стенфордського університету, що займаються вивченням когнітивної та нервової діяльності мозку. Проте сама ідея подібного дослідження належить фахівцеві з літературної англійської мови Наталі Філіпс, яка намагається з’ясувати, яке справжнє значення вивчення літератури.

Виходить, що цей процес можна зафіксувати – принаймні, визначити, як при читанні відбувається циркуляція крові в мозку.

Експерименти були побудовані так, щоб люди, які знаходяться в камері апарату МРТ, змогли прочитати главу з роману Джейн Остін “Парк Менсфілд”, текст якої проектувався на монітор усередині камери. Читачів попросили робити це двома способами: неначебто вони читали заради задоволення, а також провести критичний аналіз тексту, як це робиться перед складанням іспиту.

Апарат МРТ дозволяє вченим спостерігати циркуляцію крові в мозку, і те, що вони виявили, здалося їм особливо цікавим: коли ми читаємо, кров надходить в ділянки мозку, які знаходяться за межами ділянок, що відповідають за керуючі функції. Кров надходить у ділянки, пов’язані з концентрацією мислення.

Нічого дивного в цьому немає – для читання необхідне уміння зосередитися – проте, було виявлено, що для аналітичного, детального читання потрібне виконання певної складної когнітивної функції, яка зазвичай не задіяна. За словами вчених, при читанні обома способами включається когнітивна функція, яка асоціюється не лише з “роботою” або “грою”.

Більш того, дослідження показало, що при одному лише переході від читання “для задоволення” до “аналітичного” читання відбувається різка зміна видів нервової діяльності мозку і характеру кровообігу в головному мозку.

За матеріалами Росбалт

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *