Ігор Калєтнік: ЗНО себе не виправдало? - Калєтнік3Перший заступник Голови Верховної Ради України Ігор Калєтнік заявив, що система зовнішнього незалежного оцінювання себе не виправдала і щоб остаточно не втратити якість освіти, українським ВНЗ потрібно повернутись до практики прийому за результатами вступних іспитів.  Про це повідомляє прес-служба посадовця. Ігор Калєтнік ініціюватиме проведення парламентських слухань щодо ефективності ЗНО. За його словами, система освіти, яка існувала раніше, була ефективнішою, «адже підготовка до вступних іспитів стимулювала молодь обирати і здобувати глибокі знання з конкретної професії, замість того, щоб шукати в Інтернеті відповіді на цьогорічні тести і намагатись завчити їх напам’ять».

– Існують спеціальності, для вступу на які необхідно скласти тести з однієї і тієї ж дисципліни. Наприклад: на спеціальність «агрономія» і на спеціальність «медицина» необхідно пройти тестування із біології, – говорить він. –  Таким чином, якщо особа подавала документи на обидві спеціальності, при наявності достатньої кількості балів, більшість абітурієнтів обрала б спеціальність медика. Тобто, молодій людині не суттєво – ким стати у майбутньому, не зважаючи на те, що це абсолютно різні професії.

Ігор Калєтнік зазначив, що система зовнішнього незалежного оцінювання потребує корекції. Адже запровадження ЗНО було покликане надати всім випускникам рівні умови при вступі до вищих навчальних закладів, однак цього не сталося.

– Лише 20 відсотків школярів підтримують існуючу систему ЗНО. В той час як 80 відсотків учнів виступають категорично проти тестування в нинішньому вигляді. Серед основних скарг школярів – складність запитань у тестах і неоднозначність відповідей на них. Через це, не всі учні, які протягом року навчалися відмінно, успішно складають ЗНО, – сказав Ігор Калєтнік.

Він додав, що проведення ЗНО у сільській місцевості часто викликає зайві витрати в майбутніх абітурієнтів.

– Щоб скласти тести із спеціальних предметів, таких як фізика чи біологія, сільським школярам доводиться їхати здавати одну дисципліну в один райцентр, другу – в інший. Це не лише створює додаткові незручності, а й потребує додаткових матеріальних витрат, – наголосив Перший заступник Голови Верховної Ради.

Таке важливе питання, як робота системи ЗНО доцільно було б обговорити на високому рівні для формування законодавчих документів, опрацьованих із широким загалом, підкреслив Ігор Калєтнік.

– У зв’язку з цим я разом із народним депутатом від фракції КПУ, Секретарем Комітету Верховної ради України з питань освіти і науки Олександром Зубчевським ініціюватиму обговорення цього питання із широким загалом: директорами шкіл, коледжів, керівниками університетів, щоб знайти оптимальне рішення, з урахуванням думки фахівців галузі освіти. А по завершенню обговорення згадане питання заслуговує  на те, щоб стати темою парламентських слухань. Адже якісна освіта – це майбутнє України, – зазначив Ігор Калєтнік.

А як ви важаєте, чи є ЗНО ефективним? Як ставитеся до ініціативи Ігоря Калєтніка? Освітній портал ПедПРЕСА пропонує своїм читачам, які цікавляться освітньою політикою, висловлювати думки з приводу питань, пов’язаних з зовнішнім незалежним оцінюванням.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

5 коментар до “Ігор Калєтнік: ЗНО себе не виправдало?”
  1. Ага,”всих під одну мірку”. Це ж неподобство, що і товстезному олігарху і тендітній пані на одних і тих вагах товар відпускають.

  2. Я вважаю, що ЗНО не повністю відображає істинну картину знань учнів , але в нашій країні ніколи влада не буде дбати про своїх людей, та майбутнє покоління, зробили все , як для себе легше , а чому не враховується , що є програма профільних класів, а є програма рівня стандарту, де учні краще будуть знати той чи інший предмет? А ЗНО для всих однакове, а цього в принципі не повинно бути, якщо вступаєш на факультет іноземних мов вимоги для знань з англійської повинні бути більші , чим для факультету інформаційних технологій. Над цим хоч хто небудь задумується в міністерстві, а ви міряєте всих під одну мірку , а потім пишите , що ЗНО розробляють кваліфіковані спеціалісти, а по моєму вони самі не розв’яжуть ті ЗНО , які самі склали , вірніше, з чогось списали.

  3. Серед основних скарг школярів – складність запитань у тестах і неоднозначність відповідей на них. Через це, не всі учні, які протягом року навчалися відмінно, успішно складають ЗНО, – сказав Ігор Калєтнік……. да это просто смешно… Те, кто учился на отлично, просто не могут сдать тесты плохо,только в том случае могут, если хорошие оценки в школе ставили им за красивые глаза и за сало!! а сложных или неоднозначных вопросов в каждом тесте, ну не более пяти!!

  4. Я сама учитель начальных классов. Ежегодно работаю старшим инструктором на ЗНО. Я не понимаю – откуда такие бредовые мысли и впечатления берутся? Товарищ Калетник сам хоть раз присутствовал хотя бы наблюдателем на ЗНО? Я ещё прекрасно помню свои экзамены в ВУЗе. Это настоящий эмоциональный шок для любого ребёнка. Мне нравится система ЗНО. Она позволяет более объективно оценить знания – машины беспристрастны. Или кому-то стало поперёк горла то, что дети из глубинки получили возможность поступить в престижные ВУЗы? Систему ЗНО нужно совершенствовать, но ни в коем случае не отменять. А что касается предыдущего комментария – добавьте по каждому предмету открытые задания, для решения которых действительно нужны знания, а не только везение.

  5. Я считаю, что тестовые задания хороши только в том случае,когда необходимо проверить начальный уровень знаний учащихся. Для среднего и достаточного уровня это не подходит, так как за тестовыми ответами нельзя увидеть истинных знаний и умений ученика.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *