Вчені аналізують статистичні закономірності в даних, ставлять експерименти, навчаються в інших дослідників. Елісон Гопник з Каліфорнійського університету в Берклі (США) стверджує, що діти пізнають світ аналогічним чином. На відміну від вчених, дошкільнята не знають, що таке статистика, не обмірковують експериментів, не відвідують конференцій. Але експерименти показують, що діти можуть, наприклад, несвідомо розуміти статистичні закономірності і використовувати цю інформацію для вирішення своїх завдань, повідомляє ТСН. Гопник описує простий експеримент. В лабораторії з’явилося пристрій, який світиться і грає музику, якщо поставити на нього певний предмет. Дітям у віці від двох до чотирьох років показали, що один з предметів включав вогні та музику в двох випадках з трьох. Інший – у двох із шести. Після цього пристрій віддали на поталу малюкам. “Вони бачили, що в обох випадках машина спрацьовувала два рази, але якби діти знали, що таке статистика, вони вважали за краще б перша річ”, – підкреслює Гопник. Але саме це малюки і зробили незалежно від віку! Інші дослідження демонстрували також, що в дійсності дитячі ігри являють собою експерименти. Дорослим здається, що чадо ламає дорогу апаратуру, а насправді дитина намагається з’ясувати методом проб і помилок, як запустити цю штуку. Ну а про причинно-наслідкові зв’язки діти дізнаються, спостерігаючи за діями інших й тим, що з цього виходить. Якщо ж показувати їм, що і як треба робити, це позбавляє їх бажання досліджувати самостійно. Тож, на думку Гопник, не варто вчити маленьких дітей читати і писати. Нехай грають.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу