26-28 вересня в м. Тернопіль відбувся Всеукраїнський семінар методистів іноземних мов обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Участь у семінарі взяли провідні українські науковці, автори підручників, представники міжнародних організацій з метою  обговорення подальших дій щодо запровадження іноземної мови з першого класу в усіх загальноосвітніх школах України. Гостей та вчителів Тернопільщини гостинно вітали учні та їхні колеги Тернопільської спеціалізованої школи № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов, де відбулося перше засідання семінару. З вітальними словами виступили Іван Запорожан, начальник управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації та Ю. В. Буган, директор Тернопільського ОІППО. Вони побажали всім учасникам семінару плідної та конструктивної роботи. Пленарне засідання розпочалося з доповіді Оксани Коваленко, головного спеціаліста департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту на тему «Виклики на шляху запровадження іноземної мови з першого класу». Фахівець у своєму виступі закликала вчителів звернути увагу на психологічні аспекти запровадження іноземних мов з 1 класу, досвід дітей у цьому віці, особистісні характеристики та мотивацію дитини у вивченні іноземної мови. В. Г. Редько, завідувач лабораторії навчання іноземних мов інституту педагогіки НАПН України, присвятив свій виступ дидактично-методичним підходам до конструювання змісту підручників для учнів початкової школи та  звернув увагу на те, що успішність впровадження іноземних мов з 1 класу в першу чергу залежить від вчителів, як вони зрозуміють цілі навчання, організовують навчальний процес, мотивують комунікативну діяльність на уроці. За його словами, вчитель – головна людина на уроці і від нього залежить успіх реформ. О.П. Шаленко, керівник освітніх програм Британської Ради в Україні, ознайомив присутніх із програмою для інститутів ППО, яку Британська Рада розробила разом із МОНмолодьспорту для якісної фахової підготовки вчителя іноземної мови. Він підкреслив, що цю програму можна запроваджувати для перепідготовки вчителів всіх мов. Одним із компонентів перепідготовки вчителя стане електронний портфель, складанню якого будуть вчити всіх курсантів. Це є європейською практикою, і нашим вчителям також треба підключатися до цього процесу, щоб ділитися своїм досвідом та уміннями. І. В. Самойлюкевич, викладач кафедри методики викладання іноземних мов та прикладної лінгвістики Житомирського державного педагогічного університету ім. І. Франка, зупинилася на інструментах професійного розвитку вчителя іноземної мови оскільки була головою журі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2012», який відбувся в м. Одеса для вчителів англійської мови. Вона розказала про критерії оцінювання конкурсантів та вимоги до них, звернула увагу на знання предмету, психології та застосування методичних прийомів тощо. О. Д. Карпюк, національний координатор проекту Ради Європи «Європейське мовне порт фоліо» зупинилася на проблемі упровадження європейської системи та критеріїв оцінювання. За її словами, пілотування Портфоліо пройшло успішно в 5 регіонах Украйни – Тернопільській, Донецькій, Харківській, Чернівецькій та Одеській областях. Вона ще раз нагадала про основні складові Портфоліо та велике значення цього компоненту оцінювання для учнів та вчителів. 27 вересня всі учасники семінару відвідали урок англійської мови переможця Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2012» Оксани Головецької в її рідній Острівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Тернопільського району. Це дало змогу ще раз пересвідчитися у професіоналізмі сільської вчительки, яка володіє сучасними прийомами ведення уроку, добре знає методику та основні принципи викладання, використовуючи ІКТ та комунікативний підхід. Третій день семінару також був насиченим та інформаційним. Оксана Коваленко ознайомила методистів та всіх присутніх із методичними рекомендаціями щодо навчання іноземних мов у початковій школі. За круглим столом із авторами підручників обговорювалася тема дидактично-методичних підходів до конструювання змісту підручників для учнів початкової школи. Можна з впевненістю сказати, що цей семінар дав гарний старт новому навчальному року, відповів на багато важливих питань, що дало змогу спланувати стратегії щодо розвитку іншомовної освіти нашої країни на найближчі роки.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу