Харківські вчені знайшли спосіб ранньої діагностики раку - vidkryttyaГрупа дослідників три роки досліджувала швидке зростання клітин при постійних навантаженнях  і відкрила нове для світу явище «П’єзобіосинтезу». Це відкриття таке настільки важливе, що Російська академія природничих наук дала його авторам нагороди та срібні медалі.

Відкритий ефект п’єзобіосинтезу по-різному проявляється у здорових і хворих клітин, що дає змогу на порядок підвищити чутливість методів ранньої діагностики онкологічних захворювань.

За результатами проведених вченими досліджень було отримано понад 15 патентів. У цей час триває робота зі створення переносної інформаційно-вимірювальної установки для експрес-діагностики онкозахворювань на гранично ранній стадії їх виникнення та розвитку.

Над відкриттям у галузі біофізики працювали: д.т.н. професор кафедри інформаційно-вимірювальних технологій і систем Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» Павло Щапов, професори Харківського НДІ загальної та невідкладної хірургії Академії медичних наук України: Бойко В.В., Зам’ятін П.М., Невзоров В.П.,. Климова Е.М, а також професор Харківського медичного університету Жуков В.І.

Відкриття “явища п’єзобіосинтезу в біологічних тканинах” підтвердила своїм дипломом Міжнародна академія авторів наукових відкриттів і винаходів.