Старша школа стане профільною за п’ять років - starshoklasnykyУчні 10-11 класів із 2018-го зможуть обирати профіль навчання. Тобто робити ухил на певний напрям. Зокрема концепція профільного навчання передбачає поглиблене вивчення природознавчих наук, математики, української філології та іноземних мов.

Щоб учні правильно обрали профіль навчання, існуватимуть професійні проби. Якщо ж обраний профіль не підійде, то в учня залишатиметься право його змінити. Можна буде й поєднувати профілі. Приміром, вибрати природничо-філологічний. Таку концепцію профільної освіти затвердили наприкінці серпня.

Профільні предмети школярі вивчатимуть за рахунок зменшення кількості базових предметів. Із 15 їх нараховуватиметься 6.

За інформацією Міністерства освіти нововведення будуть такими:

  • виділено шість обов’язкових для вивчення всіма учнями предметів. На кожен із них у розкладі буде виділено по три уроки на тиждень, тобто всього 18 годин. А решта 20 годин залежить від побажань учнів та можливостей школи;
  • учні мають обрати один предмет із чотирьох – в 10-му класі (3 години) і один – в 11-му (3 години);
  • учень може обрати один або два профільні предмети (5-10 годин) (крім універсального профілю). Учень має можливість обирати не профілі, а предмети, створюючи варіативність профільних напрямків (фізико-філологічний, художньо-математичний тощо);
  • передбачена можливість зміни профілю або у своєму багатопрофільному навчальному закладі, або в освітньому окрузі (опорній школі) чи районному ресурсному центрі, передбачаючи й можливість вивчати профільні предмети за дистанційною формою навчання;
  • конкретизовані механізми запровадження допрофільної підготовки учнів 8-9 класів: запроваджуватиметься профілеорієнтаційний курс (складові вибору профілю навчання і напрями подальшого освітнього маршруту), профілеорієнтаційні курси за вибором, поглиблене вивчення окремих предметів, факультативні курси, профільне консультування, діагностика, кабінети профорієнтації, предметні гуртки, наукові товариства тощо. Визначені завдання психолого-педагогічного супроводу процесів професійного самовизначення;
  • передбачене створення індивідуальної освітньої траєкторії для кожного учня, зважаючи на можливості навчальних закладів: багатопрофільних шкіл, опорних шкіл освітнього округу, районних ресурсних центрів, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, закладів позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти тощо;
  • передбачене дистанційне здобуття профільного навчання у випадку зміни профілю, навчання дитини з особливими потребами, опанування декількох профілів тощо;
  • враховано принципи інклюзивної освіти;
  • під час профільного навчання передбачені професійні проби для усвідомленого вибору майбутньої професії, тобто під час навчання за певним профілем учні можуть на практиці ознайомитися з конкретною професією, яка відповідає обраному профілю, “спробувати” себе в ній;
  • децентралізація (посилюється автономія шкіл у розробленні навчальних планів – 52% використання навчального часу школа регламентує самостійно з урахуванням побажань учнів).
  • можливість врахування регіональних особливостей та особливостей навчального закладу при формуванні змісту освіти (52% навчальних годин) тощо.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *