Сьогодні у Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту розпочав роботу Теmpus-семінар з проекту «Національна освітня інфраструктура удосконалення інноваційної та підприємницької діяльності ІТ-студентів». Основна мета цього проекту – стимулювання синергії між навчальними програмами, науково-дослідницькими роботами та бізнес- інноваціями в Україні. Теmpus-семінар відкрив Перший заступник Міністра освіти і науки, молоді та спорту Євген Суліма, який у своєму виступі підкреслив ефективність впровадження проектів Теmpus в Україні. «Наступного року, – нагадав присутнім Євген Суліма, – вища освіта України святкуватиме 20-річчя участі у програмі Теmpus». Як повідомив Перший заступник Міністра, за час реалізації цієї програми понад 100 вищих навчальних закладів України взяли участь у більш ніж 200 проектів програми Теmpus. «Завдяки успішній реалізації в Україні проектів TEMPUS були розроблені нові навчальні курси та програми, що відповідають сучасним потребам ринку праці», – поінформував Євген Суліма. Теmpus є програмою Європейського Союзу, яка підтримує модернізацію вищої освіти в країнах-партнерах Східної Європи, Центральної Азії, Західних Балкан та Середземномор’я головним чином у рамках проектів співпраці університетів. Європейська Комісія виділяє 1 млн. євро Україні для  підтримки на національному рівні студентських IT-інновацій та підприємництва протягом трьох років. Ця підтримка забезпечується за рахунок структурних заходів у рамках 5 конкурсу проекту TEMPUS. «Співпраця з європейськими університетами у рамках програми TEMPUS сприяє інтернаціоналізації університетів, створенню тривалого партнерства між українськими та європейськими вищими навчальними закладами. І, що особливо приємно, ця співпраця не припиняється й після завершення проектів, а сприяє започаткуванню нових дослідницьких проектів», – зазначив Перший заступник Міністра. За словами Євгена Суліми, одним із головних пріоритетів державної політики України є побудова орієнтованого на інтереси людей, відкритого для всіх і спрямованого на розвиток суспільства, у якому, зокрема, інформаційні технології мають бути інструментами  соціального розвитку країни. «Саме інформаційні технології, – заявив Перший заступник Міністра, – повинні бути тим локомотивом, який забезпечить економічну стабільність нашої держави». Перший заступник Міністра підкреслив важливість освітньої складової у розвитку IT-ринку України. «Системна робота Уряду України і МОНмолодьспорту у цьому напрямі знайшла своє відображення у новому переліку спеціальностей спеціаліста і магістра», – повідомив Євген Суліма. Він зазначив,  що Уряд збільшив обсяги державного замовлення на підготовку спеціалістів за напрямами: інформатика, системний аналіз, комп’ютерні науки, програмна інженерія, комп’ютерна інженерія, системна інженерія та ін. «Окрему увагу я хотів би звернути на те, що у сучасних умовах розвитку суспільства виникає потреба у спеціалістах, що готові ефективно працювати у бізнесі інформаційних технологій, знаходити спільну мову з менеджерами, конструкторами, технологами та іншими спеціалістами», – зазначив Перший заступник Міністра. А тому, на його переконання, використання ІКТ має стати нормою не лише в процесі підготовки фахівців з ІКТ, але й при підготовці спеціалістів інших напрямів. «Це зумовлює необхідність у створенні успішної та життєздатної моделі співпраці з потужними міжнародними IT-корпораціями, для чого Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України докладає багато зусиль», – наголосив Євген Суліма. Теmpus-проект «Національна освітня інфраструктура удосконалення інноваційної та підприємницької діяльності ІТ-студентів» координується Linnaeus University (Ліннеус Університет, Королівство Швеція). За словами Першого проректора цього вищого навчального закладу Лени Фрітзен, Ліннеус Університет є головною координатою у цьому проекті. У своєму виступі Лена Фрітзен подякувала МОНмолодьспорту та всім учасникам проектів Теmpus за активну участь і значний внесок у спільну роботу. «Я знаю, що спеціалісти українських університетів володіють високопрофесійними навичками у сфері прикладних наук, а тому співпраця з ними є дуже ефективною», – зазначила Перший ректор Ліннеус Університету. В Україні координатором проекту є Харківський національний університет радіоелектроніки, який має ще сім партнерів: Національний університет «Львівська політехніка», Одеський національний політехнічний університет, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Вінницький національний технічний університет, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту в Україні і Державне конструкторське бюро «Південне».  Партнерами з інших країн ЄС є: Dublin City University (Дублінський міський університет, Дублін, Республіка Ірландія), Oxford Brookes University (Університет Оксфорд Брукс,  Оксфорд, Велика Британія), Pedro Nunes Institute (Інститут Педро Нунес, Португальська Республіка), IKEA (Швеція) та SIGMA Kudos (Сігма Кудос, Королівство Швеція). «Основною метою проекту Теmpus  є створення нової інформаційної інфраструктури та віртуально-інформаційного простору, які б формували рух екосистем з інновацій для країни», – повідомила адміністратор проекту Тетяна Шаховська. Проект розпочато15 жовтня 2012 року і триватиме до 14 жовтня 2015 року. Як поінформував адміністратор проекту Ульф Розен, документи на участь у проекті можна подавати до лютого 2013 року. «Завдяки цьому проекту Теmpus студенти отримали можливість реалізувати свої теоретичні розробки, втілити їх у життя», – підсумувала голова департаменту освіти компанії IKEA Анна Розенквист.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу