На порозі зима! Тож нас чекають традиційні свята і розваги, а з неприємного –  підвищений ризик травматизму. Тому, якщо ви не маєте власної техніки для очищення вулиць від снігу, варто підготуватися – принаймні навчитися  техніки безпечного падіння. Спочатку радимо виконувати базові, найпростіші вправи. У міру засвоєння техніки ускладнювати умови її виконання. Закріпивши техніку виконання, тобто досягнувши автоматизму у виконання дій, переходити до складніших вправ і падінь із предметами в руках (набивний м’яч, булава, велика лялька, подушка), йдеться в журналі «Фізичне виховання в сучасній школі». На кожному практичному занятті виконувати вправи з усіх розділів падінь за напрямами. Спочатку застосовувати створені нами тренажериснаряди «Тренпад-1», «Тренпад-2». Використовувати вправи в парах, у трійках, вправи з палицями, із жердинами з двома партнерами. Важливого значення надаємо вихованню безстрашності й психологічної переконаності у своєму вмінні благополучно, без травм перебороти небезпечну ситуацію. Для цього треба: • використовувати підготовчі вправи з акробатики, застосовувати метод «проводки», тобто виконувати падіння повільно з підтримкою викладача або партнера від початку до правильного кінцевого положення на опорі; • застосовувати метод раптовості, несподіванки (за умови попередньої установки викладача); • виконувати вправи в умовах шуму, голосної музики, із закритими очима, із предметами в руках або без них, із різної висоти і з різною швидкістю. Завершивши процес навчання на м’яких матах, перейти до виконання вправ на твердих матах (типу борцовських татамі). З часом тренування наблизити до реальних життєвих умов і виконувати вправи: • на піску (біля моря, річки, у секторі для стрибків у довжину); • на густій траві, узимку – на снігу; • на килимі, постеленому на підлозі; • на підлозі, бажано дерев’яній (із палубним покриттям); • у повсякденному одязі, особливо у верхньому (пальто, шуба, шапка, важке взуття, при цьому можна використовувати старі, поношені речі). Треба переконувати учнів, що під час падіння не треба жалкувати одяг, що може зіпсуватися і забруднитися – здоров’я дорожче! Як наочність використовують малюнки, кінограми, зразковий показ найуспішніших учнів. Високий ефект у навчанні досягається застосуванням відеокамери, що дає змогу оперативно демонструвати поводження учнів під час падіння, уточнювати техніку, вказувати на помилки, вселяти впевненість у своїх діях. Якщо врахувати, що в середній школі навчаються 11 років, в училищах, коледжах, інститутах, університетах від 2 до 6 років, то маємо величезний ресурс часу для систематичного навчання – 14…18 років! Багаторічний досвід із безпечних падінь у спортзалі, безсумнівно, сприятиме профілактиці травматизму в житті людини. Навчити техніки безпечних падінь можна всіх без винятку людей, будь-якого віку й статі. Можливе коротке навчання за 24 години упродовж місяця. Добираючи підготовчі вправи, ми констатували відсутність спеціального рухового досвіду в багатьох людей під час виконання ними нестандартних рухових дій. Неприродність пози та положення під час приземлення на зовнішній бiк зігнутої і повернутої назовні ноги, незвичайність просторової і часової орієнтації потребують від людини особливих рухових умінь, які в життєвому досвіді відсутні і для розвитку яких потрібна спеціальна підготовка. Людина досить легко може набути потрібного досвіду безпечного падіння, виконуючи підготовчі, відповідні профілю падінь, дії, вправи, які наведено в журналі «Фізичне виховання в сучасній школі».

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу