14 листопада в Національному педагогічному університету імені М. П. Драгоманова розпочав роботу Міжнародний науково-практичний семінар «Професійний портрет вчителя історії ХХІ ст.», який проходить у рамках співпраці Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Ради Європи.

У вітальному слові ректор університету академік Віктор Андрущенко акцентував увагу на діяльності Європейської Спілки ректорів педагогічних університетів. Він поінформував зібрання про створення проекту конституції педагога ХХІ століття, яка буде прийнята в травні 2013 року та наголосив на важливості історії в галузі освіти.

Заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту України Борис Жебровський подякував керівництву Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова за допомогу в організації семінару і можливість знову зустрітися з експертами Ради Європи. Борис Жебровський наголосив, що довготривалий досвід співпраці з Радою Європи вилився в Київське Комюніке, яке є своєрідним стандартом подальшої співпраці.

«Як учитель історії, – наголосив заступник міністра, – вважаю професію учителя історії найскладнішою, бо він завжди стоїть перед дилемою говорити те, що знає чи те, що написано в підручнику. Найперше – дати учням можливість обирати з потоку інформації різні варіанти інтерпретації подій. Нині предмет історії по своєму «небезпечний і складний». Учитель історії нового століття – це одночасно вчений, який має стежити за розвитком науки, відкриває нові сторінки, нові історичні факти, які потребують нового осмислення. Борис Жебровський, згадавши часи праці в студентській аудиторії зазначив, що учитель історії це «фантазер минулого і прикордонник майбутнього». Важливе для нас не пропускати в майбутнє ті речі, які роз’єднують суспільство і в цьому величезна роль належить вчителю історії. Необхідним є панування ідеології толерантності.

Історик – це людина яка допоможе нашим дітям оптимістично дивитись в майбутнє та мирно співіснувати. Позитивне те, що на рівні МОНмолодьспорту ведуться переговори з усіма історичними сусідами, з якими наша держава мала конфлікти у минулому. Сьогодні ми пишемо спільні підручники з історії, створюємо двосторонні комісії з вивчення вразливих питань спільної історії, з метою пошуку тих сторінок історії, які нас об’єднують.

На завершення Борис Жебровський ще раз наголосив, що місія учителя історії ХХІ століття це незрима допомога дітям у формуванні оптимістичного погляду на майбутнє толерантне життя в полікультурному суспільстві.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу