Які методи найкраще використовувати для навчання першокласників іноземної? Досвідом з «Першою вчителькою» поділилася вчителька англійської мови спеціалізованої школи № 57 м. Києва Наталія Шулікіна. – Для навчання молодших школярів іноземної мови рекомендую використовувати насамперед ігрові прийоми. Вони нескінченно різноманітні. Це і змагання, і рухові, і настільні, і сюжетно-рольові ігри. Граючись, молодші школярі без особливих зусиль долучаються до процесу навчання. А інтерес – це основна рушійна сила пізнавальної діяльності. Але кожна гра має методичну мету. Наприклад, можна вивчити нові звуки, слова. Відповідно ігри бувають фонетичні, лексичні, граматичні. Одним з цікавих методів на уроках іноземної мови в початковій школі може бути ляльковий театр. Уявіть, як це цікаво для найменших – першокласників. Діти ототожнюють себе з казковими персонажами, захоплюються і приймають ці рольові ситуації, тож змушені використовувати засоби іноземної, щоб спілкуватися від імені свого героя. Для учнів на початковому етапі вивчення іноземної важливо використовувати пісні, вірші. Кожному вчителеві порадила б робити з дітьми веселу зарядку. Це все допомагає школярам цієї вікової групи вивчати іноземну мову. Оцінюючи роботу на уроці, необхідно звертати увагу як на найслабших, так і на найсильніших учнів. Перших треба хвалити за наполегливість, навіть якщо їхні досягнення скромніші. Дуже важливо дати їм завдання, з якими вони обов’язково справляться. Тоді, відчуваючи успіх, вони намагатимуться наздогнати інших. Щодо сильних дітей, то важливо не стримувати їхнього прогресу. Їм потрібно давати завдання, що потребують роботи думки й уяви. Характеризуючи комунікативні вміння і знання учнів, треба оцінювати, насамперед, їхні успіхи, а не невдачі. Навіть найменша перемога має бути помічена. Адже інтерес до вивчення іноземної нерідко втрачається, коли в дитини зникає відчуття успіху. Усе це називається диференційованим підходом до навчання. До речі, під час сюжетно-рольових ігор учитель знає, який учень сильніший, а який слабший. І можна кожному дати роль за його силами, щоб він не відчував, що чимось гірший за інших. – Чи влаштовують вас підручники, які видає держава? – запитуємо в Наталії Георгіївни. – Навіть якщо зіставляти з британськими, наша навчальна література – на високому рівні. Серед вітчизняних я відзначила б підручники для початкової школи Оксани Карп’юк і Алли Несвіт.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу