У Будинку Уряду 22 листопада 2012 року  відбулася відеоконференція на тему «Впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти”.

У заході взяли участь заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту Борис Жебровський, директор департаменту професійно-технічної освіти МОНмолодьспорту В’ячеслав Супрун, начальник відділу змісту та організації навчального процесу Алла Луцька, начальник відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Віктор Паржницький, які поспілкувалися в режимі відеозв’язку з представниками структурних підрозділів освіти та науки Харківської, Дніпропетровської, Одеської та Львівської обласних державних адміністрацій, обласних центрів зайнятості, громадських організацій та засобів масової інформації, керівниками освітніх установ системи професійно-технічної освіти, вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.

Зварювальники, механіки і токарі вчитимуться на електронній платформі? -

Зазначимо, що такий захід традиційно проходить на базі Комунікативного центру Будинку Уряду та центрів дистанційного навчання регіональних інститутів Національної академії державного управління при Президентові України.

Відкрив відеоконференцію Борис Жебровський, який розповів про впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти та спільні напрацювання МОНмолодьспорту з освітянською громадськістю та роботодавцями.

Директор департаменту професійно-технічної освіти В’ячеслав Супрун, у свою чергу, зазначив, що на засіданні Комітету з економічних реформ, що відбувся 17 жовтня 2012 року, Президент України Віктор Янукович наголосив, що сучасна українська освіта має готувати кваліфікованих і потрібних сучасному ринку праці фахівців. І перші кроки в цьому напрямку вже зроблено – спільно з організаціями роботодавців підготовлено Національну рамку кваліфікацій. Розроблено 65 нових освітніх стандартів.

«Їх розробка, а також впровадження та розповсюдження, які активно здійснюються сьогодні у всіх без виключення навчальних закладах незалежно від типу, форми власності та підпорядкування – це результат наших з вами спільних зусиль», – повідомив В’ячеслав Супрун.

За його словами, всього у 2011-2012 роках МОНмолодьспортом вже затверджено 94 нових державних стандартів з актуальних на ринку праці професій, у розробленні яких активну участь взяли організації роботодавців, визначивши вимоги до кожної професії.

Зварювальники, механіки і токарі вчитимуться на електронній платформі? - IMG 1139(1)Учасники конференції порушували питання та надавали пропозиції, зокрема, щодо: удосконалення критеріїв кваліфікації атестації випускників ПТНЗ, забезпечення навчальних закладів відповідною навчальною літературою, регулювання взаємовідносин між замовниками робітничих кадрів різної форми власності з професійно-технічними навчальними закладами, приведення діючих нормативно-правових актів у відповідність з загальними вимогами нових державних стандартів професійно-технічної освіти тощо.

Директор департаменту професійно-технічної освіти МОНмолодьспорту прокоментував питання щодо процесу перевірки навчальних закладів стосовно впровадження державних стандартів у навчальний процес, який, за його словами, здійснюється у три етапи. «Перший етап – це ліцензування. Регіональні експертні ради не мають права видати ліцензії навчальним закладам, у яких відсутні матеріально-технічна база, кадрове забезпечення та навчальні плани і програми, розроблені на підставі державних стандартів професійно-технічної освіти. Наступний крок – це регулярний моніторинг Державною інспекцією навчальних закладів спільно з обласним управлінням освіти, і третє – атестація – захід, який підтверджує право видачі випускникам відповідного документу про здобуття освіти державного зразка», – розповів В’ячеслав Супрун.

Водночас, начальник відділу освіти та організації навчального процесу Алла Луцька зазначила, що на сьогодні у професійному навчанні на виробництві передбачено скорочення кількості навчальних планів та програм до 50% за умови наявності в учнів професійних знань та умінь. З цією метою, 20 листопада 2012 року у Верховній Раді у другому читанні були прийняті відповідні поправки до статті 14 Закону України «Про професійно-технічну освіту».

У свою чергу, начальник відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти Віктор Паржницький розповів про створення електронної платформи, яка спрямована на вирішення проблем із підручниками.

«В Інституті інноваційних технологій розроблено електронну платформу, яка забезпечить створення електронних інтерактивних підручників з таких професій як зварювальник, токар, механік. Слід також зазначити, що з нашими підручниками матимуть змогу працювати й вчителі, які завдяки платформі зможуть відслідковувати рівень засвоєння предмету учнями», – поінформував Віктор Паржницький.

Представники з областей зазначили, що загалом в системі професійно-технічної освіти спостерігаються позитивні тенденції, вона осучаснюється та стає більш затребуваною.

Учасники відеоконференції дійшли висновку, що нові державні стандарти професійно-технічної освіти підіймають її якість, а отже – престиж та популярність серед сучасної молоді.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *