У Навчально-методичному центрі Мінагрополітики і продовольства, що в Немішаєвому на Київщині, на нараду зібралися представники громадської організації «Асоціація працівників вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів акредитації» і Спілки голів обласних рад директорів ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації України.
Спектр тем, що обговорювали на зібранні, був широким — віднормативно-правового забезпечення до державної підсумкової атестації. На запитання директорів відповідали і представники МОНмолодьспорту.
Директор НМЦ аграрної освіти Микола Хоменко порушив питання підготовки молодших спеціалістів. До речі, цей рівень прописаний і впроектах Закону України «Про вищу освіту», тож він буде збережений. Особливу увагу Микола Павлович звернув на порядок проведення моніторингу якості освіти.
Нагадаємо, моніторинг якості освіти передбачає Постанова Кабміну № 1283 від 14 грудня 2011 року. Цікава деталь: незалежна перевірка знань студентів у технікумах і коледжах аграрного профілю проводиться в режимі он-лайн. І вже є інформація, насамперед результати, які можна порівняти, наприклад, з підсумками сесій.
— Це робиться не для інспекції, а для самих навчальних закладів, — зазначив Микола Павлович.
Директор Київського регіонального центру оцінювання якості освіти Світлана Сакаєва розповіла про особливості цьогорічного зовнішнього незалежного оцінювання.
Завідувач сектору з питань підготовки молодших спеціалістів Департаменту вищої освіти МОНмолодьспорту Євген Карпенко висвітлив тему організації навчально-виховного процесу у ВНЗ. Директорів також цікавили нюанси деяких інтруктивно-нормативних документів, наприклад, заповнення додатків до дипломів.
— Ми раніше давали роз’яснення щодо цього інструктивним листом, — зазначив представник міністерства. — Якщо настав час поновити його і внести корективи, то ми це зробимо.
Головний спеціаліст відділу інформаційно-аналітичної роботи Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України Світлана Кретович поінформувала учасників наради про перспективи держзамовлення на молодших спеціалістів. Наприклад, воно буде збільшено за технічними та спеціальностями, які проводять підготовку фахівців у сфері ІТ-технологій.
Дмитро ШУЛІКІН, «Освіта України» № 15