Американські біологи встановили, що вирубка тропічних лісів Амазонки і їх заміна пасовищами негативно позначається на біорізноманітті мікробіологічних співтовариств у ґрунтах.  Робота прийнята до публікації в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, а її короткий зміст наводить прес-реліз Університету в Амресті. Автори досліджували різноманітність бактерій на фермах Бразилії в містечку Рондонія. Аналіз проводився протягом чотирьох років і на першому етапі показав, що біорізноманіття мікробів у ґрунтах збільшується. Зростала кількість окремих видів бактерій, і зменшувався ступінь їх родинної близькості. Однак, зі збільшенням територіального масштабу дослідження з’ясувалося, що насправді при переході від лісової до польової екосистеми різноманітність бактерій зменшується. Це, за словами авторів, поряд зі зменшенням різноманітності рослин і тварин, робить її нестійкою для зовнішнього стресу. Дослідження мікробіологічних співтовариств зазвичай ускладнюються тим, що лише вкрай мала частка організмів може рости в лабораторних умовах. За матеріалами lenta.ru