Група дослідників під керівництвом Тімоті Девіса з південноєвропейської обсерваторії Eso представила в журналі Nature нову методику, завдяки якій учені виміряли гігантську чорну діру в галактиці NGC 4526. З’ясувалося, що маса еквівалентна масі півмільярда сонець. “В якості “ваги” астрономи використовували рух молекулярного газу, в даному випадку – чадного газу, що циркулює довкола чорної діри. За рухом хмар газу можна виміряти силу тяжіння чорної діри, а по цьому показнику – визначити масу”, – пояснює видання. “Астрономи вже зважували чорні діри, вимірюючи рух зірок або іонізованого газу поблизу них. Проте цей метод працює лише з галактиками певних типів. За допомогою спостереження за молекулярним газом можна досліджувати значно більше типів галактик”, – йдеться в статті. Такі інструменти, як міжнародний телескоп Atacama Large Millimetre Array, за допомогою нового методу зможуть визначити масу чорної діри всього за п’ять годин. А отримана таким чином інформація дозволить вченим краще розібратися в загальних закономірностях розвитку галактик і чорних дір, що знаходяться в їх центрах. За матеріалами viknaodessa.od.ua