Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту звернувся до громадськості із закликом: “Панове! Не лякайте самі себе! «Християнській етиці» нічого не загрожує”, надавши наступний коментар стосовно вивчення цього курсу у навчальних закладах:

Не можна не дивуватися фантазії деяких «фахівців» від освіти. Чергове «відкриття» зробили у Тернополі. Так, начебто вилучення з інваріантної складової Типових навчальних планів предмета «Етика» у 5-6 класах безпосередньо впливає на вивчення курсу християнської етики.

Хочемо нагадати: свого часу, коли до Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів країни було введено, на жаль, не апробований курс «Етика», міністерство отримало чимало листів і заяв саме від вчителів та керівників управлінь освіти західних областей, які  вбачали в цьому своєрідну  загрозу вивченню курсу християнської етики. Тепер навпаки –«Етику» відмінили, а все рівно – загроза. Очевидно, час запроваджувати «Логіку».

МОНмолодьспорт приділяє значну увагу викладанню курсів духовно-морального спрямування, в тому числі факультативних курсів  з  християнської етики.

Сьогодні учні мають можливість вивчати предмети за вибором: “Розмаїття релігій і культур світу”, “Історія релігій”, “Історія релігій світу і духовна культура”, “Історія світових релігій”, “Християнська етика в українській культурі”, “Основи православної культури”, “Християнська етика”, “Християнська культура”, “Етика: духовні засади”, “Основи Православної культури Криму”, “Біблійна та християнська етика”, “Моральне виховання”, “Основи християнської моралі та етики”, “Психологія духовного розвитку”, “Православна етика”, “Добротолюбіє”, “Криниці духовності. Біблія як текст: морально-етичний канон та естетичний феномен”, “Основи релігієзнавства”, “Цікава Біблія” тощо.

Вивчення християнської етики розпочалося в Україні з 1992 року, кількість навчальних закладів, де вивчаються курси духовно-морального спрямування зростає. Для порівняння: якщо у 2007/2008 навчальному році курси духовно-морального спрямування вивчалися у 4626 загальноосвітніх навчальних закладах, то у 2011-2012 начальному році у 8205 навчальних закладах. Відповідно, зростає також кількість учнів, які вивчають ці курси.

Зазначимо, що 6 лютого відбулася зустріч заступника міністра Бориса Жебровського з головою Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України Володимиром Марущенком та його заступником Юрієм  Решетніковим. Під час зустрічі Борис Жебровський наголосив на тому, що міністерство рекомендує навчальним закладам вивчати етику та курси духовно-морального спрямування за  рахунок варіативної складової Типових навчальних планів. Зазначимо, що саме в нових планах варіативну частину збільшено задля більшої самостійності педагогічних колективів у виборі навчальних курсів за вибором та факультативів. Окрім того, заступник міністра запропонував провести найближчим часом круглий стіл з вчителями, авторами програм та підручників, психологами, на якому будуть обговорювати реалії у вивченні християнської етики та інших предметів духовно-морального спрямування.

Шляхи вирішення завдань духовно-ціннісного розвитку особистості засобами курсів духовно-морального спрямування та форм їх реалізації в освітньому просторі  планується також обговорити  12 – 13 березня 2013 року у Дніпропетровську під час проведення Всеукраїнського семінару «Людинотворчий потенціал курсів духовно-морального спрямування». Так що, панове, істинні християни в таких випадках вибачаються.

Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу