У зв’язку з тим, що у тижневику «Коментарі» № 6 від 15.02.2013 р. була надрукована стаття «Освіту зміцнювали комп’ютерами та автобусами», Міністерство освіти і науки, молоді та спорту вважає за необхідне поінформувати громадськість.

Урядом України розроблено та затверджено методичні рекомендації щодо створення освітніх округів. Зазначений документ став дієвим інструментом для місцевих органів управління освітою з питань проведення оптимізації шкільної мережі. На місцях розроблені плани проведення оптимізації, припинилося безпідставне закриття шкіл. У 2012 році їх закрито лише 78 проти 150 у 2008 році та 115 у 2010.

За оперативними даними, у 2012 році в країні функціонує більш ніж 1 900 освітніх округів, до складу яких увійшли більше ніж 8 тисяч навчальних закладів та здобувають освіту понад мільйон учнів. Навчаючись у школі за місцем проживання, дитина за особистим розкладом може відвідувати заняття з поглибленого вивчення окремих предметів в опорному навчальному закладі. Крім цього, є можливість брати участь в освітніх, спортивних, культурних програмах інших установ, що входять до складу освітнього округу.

За інформацією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінь (департаментів) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, на цей час місцеві відділи (управління) освіти розробили і надіслали в управління освіти і науки облдержадміністрацій «Плани з оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів», концепції розвитку освіти. У кожному загальноосвітньому навчальному закладі розроблено програми розвитку. Проаналізовано перспективи учнівського контингенту, набір до 1-х класів. Затверджено регіональні програми «Освітній округ», програми розвитку освітньої галузі регіону, «дорожні карти» округів тощо.

На виконання Державної програми «Шкільний автобус» для організації регулярного безоплатного підвезення учнів та педагогічних працівників, які проживають у сільській місцевості, упродовж 2010-2012 років за кошти державного бюджету дійсно було закуплено і поставлено у загальноосвітні навчальні заклади 1231 транспортних засобів.

Це дало можливість організувати у поточному навчальному році підвезення 96,5% учнів сільських загальноосвітніх шкіл, які цього потребують, у тому числі 83,6% за програмою «Шкільний автобус», що відповідно на 5,1 та 16,3% більше ніж у 2009-2010 навчальному році (за даними Державної служби статистики України).

Твердження щодо державного боргу за поставлені шкільні автобуси (у  розмірі 30-50 млн. грн. в залежності від постачальника) не відповідає дійсності; кредиторської заборгованості перед заводами – виробниками транспортних засобів не існує.

Стосовно поставок комп’ютерів. За ініціативи Президента України Віктора Януковича укладено Угоду між Урядом України та Урядом Китайської Народної Республіки, згідно з якою у вигляді гуманітарної допомоги отримано і направлено до українських шкіл 23 тисячі комп’ютерів, що призвело до економії десятків мільйонів бюджетних коштів. Це свідчить про досягнення діючого Уряду.

У 2011 році розроблено та затверджено постановами КМУ два освітні стандарти, розробниками яких стали видатні вчені, кращі вчителі та методисти.

Державний стандарт початкової загальної освіти затверджено постановою Кабінету Міністрів 20 квітня 2011 року.

Після затвердження Урядом нового Державного стандарту початкової загальної освіти починається відлік її нової історії. Історії сучасної європейської початкової школи України.

Державний стандарт, розроблений із урахуванням кращого вітчизняного і зарубіжного досвіду, забезпечує:

1. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Він визначає необхідність навчити кожну дитину, починаючи з 2 класу, освоювати і використовувати в практичній діяльності інформаційно-комунікаційні технології.

2. Підвищення рівня знань  іноземних  мов,  вивчення яких усі школярі України розпочинатимуть з 1 класу.

3. Використання здоров’язбережувальних технологій та екологічну спрямованість освіти, що не лише сприятиме формуванню навичок збереження здоров’я, а й навчить дитину жити в злагоді з природою.

Окрім того, документ максимально розвантажений, доступний, отримав схвальні оцінки педагогічної та батьківської громадськості.

За таким же принципом формувалися та працювали творчі групи з розроблення навчальних програм для початкової школи. Більше того, до цих колективів були включені й ті, хто мав власні авторські програми, а значить і власні погляди на формування змісту початкової освіти.

Постановою Кабінету Міністрів 23 листопада 2011 р. затверджено новий Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти в основою якого є соціально-педагогічна модель випускника школи, яка відображає кінцеву мету загальної середньої освіти. В її основу покладено систему цінностей освіти і компетентностей, які визначають здатність особистості успішно діяти у відповідних життєвих і навчальних ситуаціях і нести відповідальність за такі дії.

Як і стандарт початкової школи, Державний стандарт основної та старшої школи розроблено із урахуванням кращого вітчизняного і зарубіжного досвіду, забезпечує:

1. Продовження лінії на впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, які вивчатимуться з 5 до 9-го класу.

2. Підвищення рівня знань іноземних мов, усі школярі України, починаючи з 5-го класу, обов’язково вивчатимуть другу іноземну мову.

3. Використання здоров’язбережувальних технологій та екологічну спрямованість освіти.

Вищезазначені нові Державні стандарти отримали схвальну оцінку педагогічної спільноти та громадськості.

Станом на 01.01.2013 року охоплення  дітей старшого дошкільного віку в Україні становить 99,9%.

Міністерством у 2012 році розроблено і прийнято:

– стандарт дошкільної освіти – нову редакцію Базового компоненту дошкільної освіти;

– затверджено Програму розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

За відсутності в населених пунктах дошкільних навчальних закладів при загальноосвітніх школах відкриваються групи з підготовки дітей старшого дошкільного віку до школи.

Під час проведення в Міністерстві круглих столів з педагогічними працівниками навчальних закладів, вчителі початкових класів відзначають значне покращення психологічної  готовності дітей до навчання у школі.

МОНмолодьспорту, ставлячись з розумінням до прагнення представників ЗМІ оприлюднювати інформацію дискредитаційного та скандального характеру, звертається до журналістів з проханням, все ж таки, всебічно висвітлювати питання, що хвилюють освітянську громадськість. Міністерство завжди готове до діалогу.

Прес-служба МОНмолодьспорту

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *