Намагання МОНмолодьспорту з’ясувати реальну картину результатів педагогічних експериментів всеукраїнського рівня наштовхнулось на неузгодженість дій наукових установ та органів управлінь освітою, недостатню інформованість, відсутність аналізу та відповідних рішень. Керівництво міністерства поставило вимогу перед керівниками регіональних управлінь та Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти протягом місяця завершити аналіз роботи експериментальних майданчиків, визначитись, які з них заслуговують на продовження функціонування, а які втратили сенс. 20 лютого заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту Борис Жебровський розпочав серію зустрічей з керівниками найбільш стратегічно важливих напрямків педагогічних експериментів і розпочав з питань соціалізації дітей з особливими освітніми потребами шляхом інклюзивного навчання. Під час бесіди з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів № 168 м. Києва Наталією Кравчук та № 15 м. Біла Церква Наталією Слободянюк обговорено ключові питання та попередні результати експериментальної діяльності з питань інклюзивної освіти. У відвертій розмові керівники шкіл розповіли про перші досягнення, а це, насамперед, поліпшення стану здоров’я дітей з особливими потребами. Найбільший прогрес у розвитку дітей спостерігається за умови, коли у єдиній команді з педагогами працюють батьки. У процесі бесіди значна увага приділена надзвичайно важливій  ролі асистента вчителя у процесі навчання. Водночас, обговорено ризики впровадження інклюзивного навчання, проблеми та шляхи їх вирішення. Керівники закладів звернули увагу на проблему фінансування закладів, невмотивованості заробітної плати педагогів, які працюють в класах з інклюзивним навчанням. Проте найбільшою проблемою є відсутність належного науково-методичного супроводу процесу інклюзивної освіти, відсутність методичних посібників, недостатня кількість навчальних семінарів  для педагогічних працівників та батьків. За підсумками бесіди Борис Жебровський дав відповідні доручення керівництву департаменту загальної середньої та дошкільної освіти та щиро подякував педагогічним колективам шкіл, які першими ще 10 років тому осмілились на дуже складний, але надзвичайно гуманний експеримент.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу