Ілюстраціям  у  дитячій книзі слід приділити особливу увагу: адже від них не тільки залежить, якими дитина уявлятиме героїв твору. Для малюка, який ще не вміє  читати, саме малюнки – основний канал сприйняття тексту. І тому гарна книжкова ілюстрація має не просто коментувати текст, а доповнювати його, розширювати, поглиблювати його розуміння. Насамперед, відмовтеся від комп’ютерної графіки: яскраві, привабливі, на перший погляд, картинки, насправді – холодні, не передають тепла душі  художника. Дуже велике значення має колір. Всупереч поширеній думці, дітям подобаються зовсім не яскраві кольори, а ніжні, спокійні напівтони. До того ж багатство відтінків розвиває в малюка здатність до сприйняття кольору. Не варто купувати книжки, ілюстровані малюнками з мультфільмів, навіть з найкращих, бо в мультиплікації «відносини» між текстом і відеорядом зовсім інші, ніж у книзі. Дітям до п’яти років бажано вибирати примірники, де малюнки є на кожній сторінці, інакше буде нецікаво слухати. Отже, вибір літератури  для ваших дітей є дуже серйозною справою. Від належного виконання якої, залежить як інтелектуально-розумовий, так і фізичний розвиток вашого чада. Енциклопедії за способом викладу і тематикою повинні відповідати віку. Дошкільнику не буде цікава історія літакобудування, а другокласник і без енциклопедії знає, що лев – це велика кішка і цар звірів. Серед багатьох батьків побутує думка, що дітям такого віку енциклопедії взагалі нецікаві. Це неправда. Якщо дитина ставить запитання, значить, вона  хоче отримати відповідь. Але самостійно знайти це в книзі поки не може. Візьміть енциклопедію і запропонуйте дитині разом пошукати відповідь. Якщо щось буде незрозуміло, поясніть іншими словами або розкажіть щось додатково. Наступного разу знову зверніться по відповідь до книги, зацікавте дитину новими відкриттями,  і за деякий час вона самостійно відкриє її в пошуках нових знань. Але основне – не забувайте читати разом з дитиною і обговорювати прочитане! Тож для якого віку ви не вибирали б книжку, ніколи не купуйте поспіхом чи «наосліп». Обов’язково прочитайте не тільки анотацію, а й кілька сторінок – з початку, середини та кінця. І якщо вам здасться, що «тут щось не так» – краще залиште книжку на полиці. Неприємно виявляти в розпалі спільного з дитиною дозвілля, що книга зовсім нецікава і навіть шкідлива.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу