Хто має відповідати за дозвілля дитини? -Позашкільна освіта має чудову нормативно-правову базу, але їй бракує грошей. Дорослі сьогодні бідкаються, що не вистачає вільного часу, а ось у дітей, особливо молодшого шкільного віку, виявляється, його занадто багато. А чим займається школяр? Після школи дитина біжить до монітора або просто вештається вулицею – таким сценарієм сьогодні нікого не здивуєш.

Але альтернатива є! Різноманітні гуртки, секції, причому здебільшого безкоштовні, радо чекають дітей.

Вітчизняна система позашкільної освіти пропонує нашим юним громадянам чимало цікавого. Ця галузь освіти надзвичайно важлива – тут не посперечаєшся. І недарма МОНмолодьспорту проводить паралелі між охопленням позашкільною освітою й рівнем дитячої злочинності: чим менше дитина ходить вулицею без діла, тим менший ризик того, що вона потрапить до поганої компанії.

Молодший шкільний вік – це дуже важливий період життя дітей, який визначає їхнє майбутнє. Тоді активно відбувається становлення особистості. А чим дитина займатиметься у вільний час, чим буде наповнений його зміст – навчанням, творчістю чи, можливо, чимось деструктивним – тут усе залежить від батьків і педагогів. Звідси випливає одне з основних завдань позашкільної освіти – організація вільного часу дітей.

– А його ресурс у дітей молодшого шкільного віку становить до восьми годин на день, – розповідає завідувач кафедри позашкільної освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Олена Биковська. – При цьому дитя опиняється в перехідній ситуації. Воно нещодавно було дошкільником, займалося в дитсадочку, де час був чітко розписаний. Тобто до 17 – 18 годин малюк був зайнятий.

Отже, дитина приходить до школи – там навчання відбувається до 13-ї – 15-ї години. І виникає запитання, чим займатись далі. Фактично – основне завдання й педагогів, і батьків полягає в тому, щоб у дитини не було цього вільного часу. Щоб вона з класу не потрапляла на вулицю чи не прилипала до монітора, а відвідувала якийсь гурток чи секцію. Безумовно, важливою є співпраця школи й позашкільних навчальних закладів, особливо в організації вільного часу дітей молодшого шкільного віку. І тут функція класного керівника, зокрема, в інформуванні учнів про гуртки позашкільних навчальних закладів є надзвичайною. Адже батьки сьогодні нерідко займаються тільки «життєзабезпеченням», а педагоги – дбають про навчальний процес і дозвілля дітей.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *