За новою освітньою стратегією у Фінляндії вчителі прагнуть розвинути жагу до знань і закликають не зациклюватися на оцінках. Їх узагалі майже не ставлять впродовж навчання. Лише радять, що потрібно поліпшити. «У фінів було прийнято мало говорити, брати слово, лише коли ти впевнений. А інноваційні ідеї часто на перший погляд здаються божевільними, але їх треба виголосити і поділитися зі світом. І ми змінюємо наш менталітет», – пояснює голова відділу міжнародних зв’язків освітньої ради Фінляндії Крістіна Волмарі. А в університетах навчають не просто знань, а й показують, як їх застосовувати на практиці. В університеті експериментують постійно, тут створили фабрику дизайну, об’єднавши мистецтво, механіку й економіку. Ініціатор каже – нині мало придумати гарну ідею, треба вміти презентувати її і продати. «Раніше ви вчилися з колегами, хтось був кращим за вас. Це засмучувало і відвертало від навчання. А тепер ви працюєте в команді, ведете свій напрям, наприклад, механіку, і від вас залежить успіх проекту», – розповідає професор, директор фабрики дизайну «Аальто» Калеві Екман. Своїми руками Марко готує модуль на Місяць – його до весни треба показати американській космічній агенції НАСА. Ідея та виробництво – цілковито студентські. Вони вивчили попередні аналоги і стверджують – їхній концепт простий, але ефективний. «Наш модуль абсолютно автономний. На Землі отримує завдання і  починає збирати зразки без жодного керівництва. Він простий, але дуже стійкий до перевертання», – пояснює учасник проекту «Місячний модуль» Марко Такала. В університеті розповідають, що вони не готують продавців і мірилом успіху не є прибуток від продажів. Основне – отримати можливість займатися улюбленою справою і реалізовувати мрії. За матеріалами fakty.ictv.ua

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу