Як адекватно сприймати крититику творчості? - 0 72751 6114d4d4 L Цінні поради щодо  сприйняття критики дала нам майстриня  Олена Максимова:

Кожен з нас стикався з ситуацією, коли нас критикують. Не важливо з якого приводу критика – наші особисті якості або наші навички – в будь-якому разі перша реакція, як правило – захисна! Але, насправді, якщо розглянути критику більш докладно – то можна побачити, що вона корисна. Якщо ви вважаєте, що ви досконалі, а ваші навички та вміння на найвищому рівні – то далі читати не варто. Але якщо ви хочете рости над собою і вдосконалюватися – то ця стаття для вас. Критику можна розглядати як урок, а критика – як учителя.

 

 

 

1. Чого я можу навчитися?

Не зустрічати критику «в багнети». Якщо розслабитися і подумати, то в критиці можна виявити  хоча б трішки правди. Ми можемо сприймати її негативно, як особисту образу, але якщо відкинути емоції, то можна знайти в цьому поштовх і напрям до розвитку і самовдосконалення.

2. Відповідай на зауваження, а не на негативні емоції.

Справа в тому, що відзначаючи в критиці лише негативні емоції, ми можемо пропустити цінні зауваження. Тут потрібно вміти відокремити зерна від плевел. Навіть, якщо подача критики йде в негативному тоні, необхідно зуміти розділити емоції й цінні зауваження. Самоконтроль – це теж удосконалення себе.

3. Критику потрібно цінувати.

Звичайно, кому з нас не подобається, коли нас хвалять? І, природно, ми вдячні за похвалу, наша самооцінка зростає. І наше ЕГО щасливе. Але як тільки нас починають критикувати, ми відразу почуваємося погано. Та давайте подумаємо: одна лише похвала може нас спонукати на досягнення більш високих результатів? Ні! І якщо наша мета рости і вдосконалюватися – потрібно бути вдячними за конструктивну критику.

4. Не брати критику близько до серця.

Ця проблема виникає найчастіше, коли нас критикують. Наприклад, хтось критикує торт, над яким ви так старалася. Це ж не особиста образа! Це цінне зауваження. Наступного разу потрібно зробити те-то і те-то по-іншому. Не варто себе ототожнювати з тортом. Тут потрібно розуміти, що люди, критикуючи нас, критикують не наше справжнє Я, а всього лише один з його аспектів. Адже ми теж можемо критикувати когось за гордість чи заздрість, але заздрість – це всього лише емоція і вона минає.

5. Ігноруй безпідставну критику.

Буває і так, що для критики немає підстави. Це неприємно. Але з безпідставною критикою легше впоратися, ніж з обґрунтованою. На мій погляд, найрозумніший спосіб – це залишити таку критику без уваги. Проігнорувати її. Ну, розсудіть самі, що вам до цієї критики? Якщо раптом ми почнемо захищатися від неї, то приділимо їй увагу, на яку вона абсолютно не заслуговує. А якщо ми залишаємося до неї байдужими – то вона не отримує нашої енергії і проходить повз.

6. Вдих-видих – не відповідай на критику одразу.

Перш ніж відповісти на критику – «спустіть пару». Не варто відповідати, поки вирують емоції. Зробіть глибокий вдих-видих або пошукайте відповідний для себе спосіб швидкої зміни емоції, виявіть терпіння і відповідайте спокійно.

7. Усміхнися!

Без сумніву, усмішка допомагає пом’якшити ситуацію. Навіть якщо ви усмішку симулюєте, у відповідь матимете позитивний відгук і ситуація пом’якшиться. Ваша усмішка змусить співрозмовника бути менш різким у висловлюваннях.

Звичайно, сприймати конструктивну критику спокійно, робити правильні висновки і бачити ті самі цінні зауваження – потрібно вчитися. Це певний шлях, що займе якийсь час, але це необхідно для самовдосконалення і розвитку як особистості, як майстра своєї справи. Дорогу здолає той, хто йде!

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *