Проблеми розвитку  вальдорфської педагогіки в Україні та світі, організації дослідно-експериментальної роботи в вальдорфських школах України та сучасних тенденцій в освіті в цілому обговорили днями на Міжнародній конференції «Розвиток вальдорфської педагогіки та її вплив на педагогічне мистецтво» у Дніпропетровську. Учасниками конференції стали представники вальдорфських шкіл 20 країн Європи, а саме: Німеччини, Швейцарії, Франції, Норвегії, Бельгії, Данії, Польщі, Словенії, Угорщини, Люксембургу, Нідерландів, Італії, Росії та ін., керівники міжнародних організацій: директор Європейської Ради Штайнер-Вальдорфської освіти Кристофер Клаудер та директор Міжнародної Асоціації вальдорфської педагогіки в Східній Європі Кристоф Йохансен, представники місцевих органів влади, ректори дніпропетровських ВНЗ, представники Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту, науковці, директори, вчителі та випускники вальдорфських шкіл України. На конференції розглядалися питання перспектив розвитку вальдорфської педагогіки в Україні та світі. У своїй доповіді Світлана Кириленко, начальник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки молоді та спорту України, висвітлила основні аспекти дослідно-експериментальної діяльності вальдорфських шкіл України та завдання, які стоять перед навчальними закладами для адаптації вальдорфської педагогіки в освітній простір України. Насамперед йшлося про створення прогностичної моделі вальдорфської школи в Україні, розробку науково-методичного, навчально-методичного, управлінського, кадрового, моніторингового забезпечення навчально-виховного процесу у вальдорфських школах в Україні, апробацію програмного то методичного забезпечення педагогічного процесу вальдорфських шкіл, підтримку міжнародного співробітництва та діяльності Асоціації вальдорфських ініціатив в Україні, підготовку вчителів до реалізації основних завдань проекту, підвищення рівня їх психолого-педагогічної культури та педагогічної майстерності тощо. Досвідом роботи вальдорфської школи у Дніпропетровську поділилася з гостями її директор Світлана Передерій. «Вальдорфська педагогіка є цілісною педагогічною системою, що забезпечує вільний творчий розвиток особистості, збереження її фізичного, психічного та духовного здоров’я. Вона спирається на принципи людинознавства, обґрунтовані видатним філософом та педагогом Рудольфом Штайнером на початку минулого століття. Сьогодні у світі, у тому числі в Європі, працює близько п’ятисот вальдорфських шкіл та кілька сотень дитячих садків. У нашій країні Вальдорфські школи є у Дніпропетровську, Кривому Розі, Києві та Одесі. Вивчення базових предметів у таких школах нічим не відрізняється від звичайних шкіл. Проте особливий акцент робиться на розвитку духовних та творчих здібностей дітей», – сказала Світлана Передерій. Кристофер Клаудер, директор Європейської Ради Штайнер-Вальдорфської освіти, подякував організаторів конференції за глибокий інтерес до вальдорфської педагогіки та сприяння її розвитку в Україні, зауваживши, що «неважливо, як називається школа. Головне, що у нас з вами одна мета – зробити виховання підростаючого покоління кращим». Зокрема, зазначалося, що ідеї свободи і гармонійного розвитку особистості та практичного спрямування навчання, що пропагуються вальдорфською педагогічною системою загалом відповідають духу і направленості реформи освіти в Україні.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу