Роботодавець не хоче інвестувати в підготовку кадрів - h16 квітня 2013 року за ініціативи Федерації роботодавців України відбувся круглий стіл на тему «Професійна освіта: сучасні виклики та завдання».

У засіданні взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, Федерації роботодавців України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства аграрної політики та продовольства України, Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, а також представники бізнесових структур, керівники професійно-технічних навчальних закладів та представники засобів масової інформації. 

Серед питань, які обговорювалися під час засідання були: 

– стан професійно-технічної освіти в Україні; 

– шляхи співпраці між системою ПТО та роботодавцями; 

– підготовка кваліфікованих професійних кадрів; їх готовність та адаптованість до сучасного ринку праці. 

Під час доповіді директор департаменту професійно-технічної освіти МОН В’ячеслав Супрун поінформував про стан професійної підготовки кваліфікованих кадрів для відповідних галузей економіки України.

На думку В’ячеслава Супруна, головна мета проведення круглого столу – «це пошуки шляхів координації спільних зусиль Федерації роботодавців України, її організацій та об’єднань з Міністерством освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, роботодавців (які є безпосередніми замовниками підготовки кадрів), інших соціальних партнерів, профспілок України та представників наукової галузі, спрямованих на формування професійної підготовки з урахуванням змін у структурі виробництва, відповідно до вимог сучасного ринку праці та в умовах сьогодення».

За словами директора департаменту професійно-технічної освіти МОН, успіху у спільній роботі можна досягти лише за умови вдалого поєднання законів виробництва з законами педагогіки. «Не потрібно займатися пошуками нових шляхів співпраці – потрібно удосконалювати ті, що перевірені часом. Сучасній системі професійно-технічної освіти України потрібна модернізація, а не революція», – наголосив В’ячеслав Супрун. 

Як підкреслив директор департаменту професійно-технічної освіти, роботодавці мають брати безпосередню участь у підготовці професійних кадрів – надавати можливість проходження учнями ПТНЗ навчально-виробничої практики на підприємствах, сприяти забезпеченню якісною матеріально-технічною базою, брати участь у розробці навчальних програм, активно вносити свої побажання та пропозиції тощо. «Сьогодні значною проблемою є те, що роботодавець, будучи зацікавленим у підготовці високопрофесійних кадрів, не хоче інвестувати безпосередньо у процес підготовки», – зауважив В’ячеслав Супрун. 

Водночас, представник Міністерства освіти і науки зазначив, що згідно з офіційним анкетуванням, близько 76 % роботодавців оцінили рівень підготовки випускників ПТНЗ таким, який повністю задовольняє потреби виробництва.

«Ми маємо значний потенціал для того, щоб зробити ці показники ще кращими», – підсумував В’ячеслав Супрун.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *