Інтеграція у світовий освітній простір – потреба сучасності - ponomarenkoГлобалістичні процеси зумовлюють об’єктивну необхідність входження нашої освіти у світовий освітній простір, на що орієнтує вищі навчальні заклади МОН України. Як базові кроки щодо цього в Харківському національному економічному університеті передбачалося значне підвищення рівня опанування студентами іноземної мови.

Налагодження співпраці є справою неперервною
ХНЕУ одним із перших в Україні став підписантом Болонської системи. Також університет у сфері міжнародного співробітництва використовує можливості й переваги багаторічного членства в Асоціації економічних університетів Східної Європи й Чорноморського регіону, Європейській асоціації університетів та Всесвітньої асоціації франкомовних університетів (АUF).
У 2012 році ректора університету прийнято до Міжнародної асоціації президентів (ректорів) університетів (IAUP), яка була заснована 1964 року. Сьогодні до неї входять близько 600 членів – керівників вищих навчальних закладів з усіх континентів. Її діяльність підтримується Організацією Об’єднаних Націй, ЮНЕСКО, Міжнародним банком тощо.
А концептуальні засади стратегічного розвитку Харківського національного економічного університету були ухвалені конференцією трудового колективу більш як десять років тому. Вони передбачають поступову інтеграцію у світовий освітній простір.
Іноземна – на рівні Кембриджа
Для цього були внесені істотні зміни до навчальних планів за всіма напрямами і спеціальностями, зменшено кількість студентів в академічних групах, впроваджено сучасні методики мовної підготовки. Як результат, ХНЕУ став офіційним партнером Кембриджського університету і є центром підготовки до складання Кембриджських іспитів Cambridge ESOL, що свідчить про визнання і довіру до якості мовної підготовки нашого навчального закладу в світовому науковому та освітньому товаристві.
Крім цього, до навчальних планів з першого по шостий курс введено всі напрями комп’ютерної підготовки, аби студенти були компетентними у сфері сучасних ІТ-технологій. Також вони мають можливість навчатися дистанційно під контролем викладачів з допомогою локальної університетської комп’ютерної мережі з доступом до інтернету.
Магістерські та бакалаврські роботи перекладаються англійською мовою і подаються на сайті. Результати наукових досліджень викладачів і студентів друкуються у виданнях, що реферуються міжнародними науково-метричними базами.
Цього року ХНЕУ прийнято до Міжнародного інституту адміністративних наук і Міжнародної асоціації шкіл та інститутів публічної адміністрації. Ця міжнародна організація була заснована 1930 року для розробки загальноприйнятих стандартів і норм публічної адміністрації, принципів належного врядування, акредитації навчальних програм та міжнародного співробітництва. Її членами є представники більш як 90 країн світу. Зокрема, інститут є партнером ООН та ЄС у розробці стандартів акредитації навчальних програм з адміністрування.
Українські магістри з французькими й австрійськими дипломами
Укладено прямі угоди із закордонними університетами про співпрацю в науковій і освітянській сферах. Особливу важливість має домовленість про подвійні дипломи. Сьогодні в університеті успішно працюють три спільні програми, за якими навчається 120 студентів. Серед них – 30 з Австрії. А в 2013 – 2014 навчальному році таких програм буде вже п’ять.
Добре функціонують спільні магістерські програми з Університетом Ліон 2 імені Люм’єр (Ліон, Франція) «Бізнес-інформатика» й «Туризм. Культурна спадщина. Дозвілля». Студенти програми стажуються на підприємствах Франції і після завершення навчання захищають випускні роботи й одержують диплом ХНЕУ і диплом Університету Ліон 2 імені Люм’єр (Ліон, Франція). За вісім років існування (а це була одна з перших в Україні спільних програм підготовки магістрів з європейськими університетами) дипломи отримали більш як 110 випускників, які тепер успішно працюють на відомих українських і закордонних підприємствах України та за кордоном.
За спільною магістерською програмою «Менеджмент інформаційних систем» з Університетом прикладних наук Technikum Wien (Відень, Австрія) 2012 року 12 українських і 12 австрійських студентів успішно захистили магістерські роботи й отримали український диплом, що підтверджує присвоєння кваліфікації «магістр бізнес-адміністрування», та австрійський диплом, що підтверджує присвоєння кваліфікації «магістр наук в інженерії». Навчаючись за цією спільною магістерською програмою, студенти мають можливість отримати другу вищу освіту. Кандидати повинні мати ступінь бакалавра чи диплом спеціаліста.
Для подальшого розвитку співробітництва з Університетом прикладних наук Верхньої Австрії (Штейр) студенти ХНЕУ успішно пройшли інклюзивне навчання в Університеті прикладних наук Верхньої Австрії та підтвердили рівень набутих компетентностей протягом навчання, а 2013 року вони отримають дипломи бакалаврів австрійського університету.
За кожною програмою на кожному курсі навчається група здебільшого з 15 студентів. А вартість навчання в десятки разів менша, ніж поза межами цих програм. Це досягається за рахунок залучення іноземних стипендій та обмінного характеру наших програм. Міністерство освіти і науки також активно розпочало їх підтримку. Цього року вісім наших студентів отримали відповідні стипендії. Така практика стає традиційною.
Стратегічним завданням ВНЗ поставив підготовку 20 відсотків випускників-магістрів з подвійними дипломами. А для цього треба довести кількість таких програм до десяти. В березні досягнуто домовленості з Національною школою адміністрації в Парижі (ENA) та Страсбурзьким університетом про створення магістерської програми подвійного диплома з публічної адміністрації. Розпочати цю програму вирішили з проведення короткострокових циклів навчання для українських студентів на базі ХНЕУ з видачею сертифікатів цієї школи.
Реальні знання – у віртуальному просторі
У ХНЕУ системно проводяться інформаційні заходи, відеоконференції, тренінги на базі Центру інноваційних знань Світового банку в Україні та Інформаційного центру Європейського Союзу, які були створені 2005 і 2009 років відповідно. З 2010 за підтримки компанії
Майкрософт на базі вишу діє ІТ-академія, завданням якої є формування у студентів відповідних професійних компетентностей.
У 2012 році в університеті відбулося відкриття академічного центру компетентності корпорації IBM «Smarter Commerce». Це – систематизація, поширення і примноження знань, ефективної практики і методик, спрямованих на підвищення рівня компетенцій студентів у рамках чинної концепції «Розумна комерція» IBM. Основна мета створення академічного центру компетенції IВМ «Розумна комерція» – організувати навчальний процес і підготовку студентів у галузі e-комерції та інтелектуалізації бізнесу на базі використання інструментів, практик та методичних матеріалів компанії IBM.
У 2012 році розпочато виконання робіт за Tempus-проектом SUCSID. Проект передбачає розроблення інноваційного віртуального простору на основі сучасних інформаційних технологій для підтримки контактів та передачі знань між усіма учасниками, участь у розробці нових національних стандартів освіти в Україні і впровадження нових курсів з ІТ-інновацій та підприємництва. Проект має три основних етапи реалізації.
Перший базовий відправний пункт – це створення міжуніверситетських регіональних Start-Up центрів та інтерактивної мережі співпраці між членами консорціуму на основі міжнародного академічного та професійного досвіду як платформи для реалізації інноваційних ідей і технологій. На другому етапі робота передбачає модернізацію навчальних планів студентів інженерних і комп’ютерних спеціальностей. Третій важливий етап – це створення системи навчання для підготовки та перепідготовки тренерів, а також для слухачів програм перепідготовки кадрів у галузі розвитку інновацій.
Партнерами ХНЕУ за проектом є Університет Монпельє 2 (Франція), Університет Ліон 2 імені Люм’єр (Франція), Королівський технологічний інститут (Швеція), Технологічний університет Тампере (Фінляндія), Інститут менеджменту (Португалія), Білоруський державний університет (Білорусь), Бекінгемський університет (Велика Британія) та інші академічні установи. Тривалість реалізації проекту – три роки. Обсяг фінансування – 1 216 751,93 євро.
До речі, без активної підтримки МОН України успіхи кожного окремого університету в міжнародній діяльності були б набагато скромнішими.

Володимир Пономаренко, ректор ХНЕУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *