КОЛЕДЖІ Й УКРЗАЛІЗНИЦЯ – НА РЕЙКАХ СПІВПРАЦІ - sul2Освітяни і роботодавці обговорили питання проходження практики і працевлаштування 

Нараду в МОН організували з ініціативи міністрів освіти і науки Дмитра Табачника й інфраструктури Володимира Козака. Вони дали доручення опрацювати сьогоднішній стан взаємодії ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації залізничного спрямування з роботодавцями і внести пропозиції щодо подальшого існування і співпраці. А підсумком такої роботи в перспективі має стати підписання спільної угоди між Міністерством освіти і науки та Укрзалізницею, в якій будуть передбачені положення щодо проведення практичного навчання студентів та працевлаштування випускників.

На нараді, де головував перший заступник міністра освіти і науки Євген Суліма, були керівники 13 вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів акредитації залізничного спрямування, керівники структурних підрозділів Міністерства освіти і науки та представники Державної адміністрації залізничного транспорту.
– За час, що минув із листопада 2011 року після передачі навчальних закладів залізничного спрямування до сфери управління міністерства, погіршення в діяльності залізничних коледжів не було, – констатував Євген Суліма. – Навпаки, застосування єдиних підходів в організації діяльності системи підготовки фахівців з вищою освітою підтверджує переваги управління в єдиному освітньому просторі.
Держзамовлення виконано повним обсягом
За словами Євгена Миколайовича, державне замовлення на підготовку молодших спеціалістів залізничного спрямування в 2012 році виконано повним обсягом, підготовлено 2 122 таких фахівці. Пропозиції залізничних коледжів щодо збільшення державного замовлення на підготовку фахівців минулого року міністерство також виконало повним обсягом (у 2012 році збільшено на 174 особи).
Після перепідпорядкування навчальні заклади змінили й назву. Залізничні технікуми наказами міністерства перейменовано на коледжі транспортної інфраструктури або транспортних технологій, що дало можливість навчальним закладам одночасно із збереженням і розвитком залізничних спеціальностей впроваджувати нові, актуальні для регіону спеціальності. Наприклад, Київський електромеханічний коледж проводить ліцензування двох нових спеціальностей «Обслуговування комп’ютерних систем і мереж» та «Експлуатація радіотехнічних систем та пристроїв».
Зв’язок із роботодавцями збережено
Як зазначає Євген Суліма, зв’язок коледжів із підприємствами-роботодавцями збережено, що дає студентам можливість проходити виробничу практику, а навчальним закладам підвищувати кваліфікацію працівників підприємств.
Нової якості надано і підвищенню кваліфікації викладачів і фахівців, які працюють у коледжах і мають великий виробничий досвід, в інститутах післядипломної педагогічної освіти, підпорядкованих МОН. Упроваджено систему забезпечення навчальних закладів безкоштовними підручниками із загальноосвітніх предметів, що значно поліпшило бібліотечний фонд коледжів.
Паперової роботи, яку так «люблять» у навчальних закладах, справді поменшало. Так, спрощено систему звітності – сьогодні коледжі звітують прямо міністерству, без зайвого дублювання іншим органам виконавчої влади.
Про практику і працевлаштування
Укрзалізниця також вживає заходів, спрямованих на поліпшення практичного навчання студентів.
– Це, насамперед, нещодавній наказ Укрзалізниці від 05.02.2013р., яким затверджено Положення про організацію і проведення практики для студентів вищих навчальних закладів на підприємствах залізничного транспорту, – каже перший заступник міністра. – Студенти залізничних навчальних закладів продовжують проходити навчальну, виробничу й технологічну практику на підприємствах залізничного транспорту відповідно до укладених угод. Під час практики студенти мають можливість отримати робітничі професії із видачею відповідного свідоцтва.
Випускники залізничних коледжів працевлаштовуються відповідно до спеціальності на підприємства залізничного транспорту, метрополітену та інші підприємства. Решта випускників продовжують навчання у вищих навчальних закладах ІІІ – ІV рівнів акредитації.
– У коледжах створено комісії зі сприяння працевлаштуванню випускників, до складу яких входять представники територіально-галузевих об’єднань і підприємств Укрзалізниці, котрі є замовниками фахівців залізничного транспорту, – розповідає перший заступник міністра. – Позитивний експеримент започатковано в Київському коледжі транспортної інфраструктури. В рамках співпраці між адміністрацією коледжу і потенційним роботодавцем рівень фахової підготовки випускників коледжу оцінюється з допомогою незалежного тестування.
Але не без проблем
Водночас знижується рівень організації практичної підготовки, констатує Євген Суліма. В окремих випадках практика набуває формального характеру (студенти під час практики виконують роботи, не пов’язані з їх спеціальністю, або працюють лише на одному робочому місці). Також останнім часом є певні проблеми з працевлаштуванням випускників у зв’язку з реструктуризацією підприємств Укрзалізниці.
Замість післямови
За словами Євгена Миколайовича, випускники коледжів можуть бути затребувані не лише Укрзалізницею, а й іншими роботодавцями. Сьогодні на часі сучасні технології. І оптимізація, яка відбуватиметься в технічному напрямі, обов’язково приведе до оптимізації кадрової. Тому виникає запитання, які кадри в таких умовах будуть потрібні насамперед Укрзалізниці.
– Треба постійно тримати руку на пульсі і, співпрацюючи з Укрзалізницею, вивчати, в якому напрямі планується переоснащення, – звернувся до директорів коледжів заступник міністра. – Тоді ви будете готові дати пропозиції щодо відкриття нових спеціальностей. А ми ідемо назустріч, коли до нас звертаються з таким запитанням. Ми свідомі того, що Укрзалізниця має право сьогодні вимагати те, що їй потрібно для роботи. А МОН готове створити коледжам умови і можливість виконувати держзамовлення.

Підготував Дмитро ШУЛІКІН, «Освіта України»

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *