Лілія Гриневич: відкриємо дитячі садки і школи дітям з особливими потребами - kjДати можливість всім дітям з особливими потребами отримувати якісну дошкільну і середню освіту за місцем проживання, – основна мета нового законопроекту про організацію інклюзивного навчання, – повідомила голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (№ 2878) було зареєстровано 18 квітня Лілією Гриневич разом з Валерієм Сушкевичем, головою Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

За словами Лілії Гриневич, законопроектом вноситься низка правок у законодавство з метою гарантувати доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти у державних і комунальних навчальних закладах для всіх дітей, незважаючи на функціональні обмеження здоров’я.  

Зокрема, законопроект поширює принципи інклюзивного навчання на систему дошкільної освіти (нині законодавство не забезпечує право навчатися дітям зі спеціальними потребами у звичайних дитячих садках); гарантує забезпечення безоплатним гарячим харчуванням дітей з особливими потребами, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах; полегшує умови роботи вихователів, які працюють з дітьми зі спеціальними потребами у загальноосвітніх школах (знижує з 30 до 25 годин на тиждень педагогічне навантаження вихователів, які працюють в загальноосвітніх школах з дітьми-інвалідами). 

«Ратифікувавши у 2009 році Конвенцію про права інвалідів, Україна взяла на себе зобов’язання забезпечити загальнолюдські права, зокрема стосовно здобуття якісної освіти особам з інвалідністю. Законопроект № 2878 суттєво розширює права дітей з особливими потребами, а також покращує умови роботи вихователів, які працюють з такими дітьми», – сказала Лілія Гриневич. 

«Кожна дитина має рівні права на отримання якісної освіти за місцем проживання. Здатність забезпечити рівність прав всіх дітей – тест на цивілізованість нашої країни. Сподіваюся, парламент підтримає нашу ініціативу», – наголосила голова комітету з питань науки і освіти. 

Для довідки: У 2012 році в системі загальної середньої освіти Україні навчається 71,5 тис. дітей з особливими потребами. В загальноосвітніх школах, разом з іншими дітьми, навчається 58,6 тис. дітей з особливими потребами. Для роботи з дітьми з особливими потребами у загальноосвітніх школах минулого року було додатково уведено близько 200 педагогічних посад. Тижневе навантаження цих вихователів перевищує. Тижневе навантаження вихователя (асистента вчителя) класів з інклюзивним навчанням у загальноосвітніх навчальних закладах складає 30 годин.

За матеріалами frontzmin

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *