Учені з Австрії і Швейцарії спростували усталену думку про те, що спілкування в інтернеті відрізняється від спілкування в реальному житті. Зокрема, вони встановили, що переважна частина користувачів мережі дотримується правил пристойності. Стаття вчених з’явилася в журналі Scientific Reports. У рамках дослідження вчені аналізували спілкування користувачів в мережах IRC (Internet Relay Chat) – однієї з найстаріших систем переважно групового спілкування в реальному часі. Дослідники протягом 42 днів відстежували повідомлення в 20 каналах. Тематика спілкування була найрізноманітніша – музика, спорт, бізнес, політика та інше. Всього вчені проаналізували 2,5 мільйона повідомлень за різними тематиками від більш ніж 20 тисяч користувачів. Вченим вдалося виявити, що багато закономірностей, відомих для інших типів спілкування, працюють і у випадку IRC. Крім того, вчені встановили, що незважаючи на майже поголовну анонімність спілкування в канали IRC, велика частина користувачів дотримується правил пристойності. Так, близько 85 відсотків всіх повідомлень носили нейтральне або позитивне емоційне забарвлення. При цьому, групи, в яких спілкування відбувалося в подібному ключі, зберігали позитивний або нейтральний настрій протягом багатьох тижнів. Питання спілкування в інтернеті в даний час є предметом активних досліджень. Так, наприклад, німецькі вчені з Берлінського університету імені Гумбольдта і Гетингенского університету встановили, що великий шрифт викликає більш сильний емоційний відгук у людини, ніж дрібний. Цей ефект, у свою чергу, тісно пов’язаний з звичкою користувачів використовувати великі літери. Зазвичай це іменують неформальним терміном Капслок, за назвою відповідної клавіші. За матеріалами Lenta.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу