14 травня 2013 року Міністерством освіти і науки України спільно з Міністерством освіти Республіки Білорусь проведено І Міжнародну конференцію «Психолого-педагогічні аспекти пренатальної педагогіки» за участю провідних фахівців у галузі пренатальної психології, медицини, представників громадських організацій та ЗМІ. Роботу конференції очолював заступник Міністра освіти і науки Борис Жебровський. Відкриваючи роботу пленарного засідання конференції, Борис Жебровський вказав на новизну теми, на її проблемність та актуальність. Заступник Міністра висловив сподівання, що ця конференція буде успішним стартом для генерації нових ідей із вирішення питань пренатальної педагогіки, а також для тісної міжнародної співпраці та обміну досвідом між Україною та Білоруссю. «Дошкільна освіта – фундамент виховання, але її ґрунт – дородова педагогіка», – зазначив під час виступу Борис Жебровський. Підтримала думку заступника Міністра гостя із закордону – Альбіна Давидович, кандидат педагогічних наук, заступник начальника управління дошкільної освіти Міністерства освіти Республіки Білорусь. Альбіна Давидович звернула увагу присутніх на важливість порушених питань та подякувала за надану можливість взяти участь у конференції. Гостя зауважила, що для Білорусі тема пренатальної педагогіки не розвинена, хоча викликає останнім часом неабиякий інтерес у науково-освітніх колах, проте навіть чітко визначеного термінологічного апарату з цієї теми немає. Альбіна Давидович у своєму виступі «Формування усвідомленого батьківства» підкреслила важливість та незамінність повноцінного сімейного виховання. Також представник білоруської делегації висловила надію на те, що саме дієве та активне обговорення на найвищому рівні питань, пов’язаних з пренатальною педагогікою, допоможе вирішити низку проблем зі згаданої теми. Про українські традиції пренатальної педагогіки розповіла Марина Машовець, кандидат педагогічних наук, професор, доцент, заступник директора Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка. Професор переконала присутніх, що виховання дитини повинно здійснюватися крізь призму народної педагогіки, оскільки саме в ній сконцентрована мудрість багатьох поколінь і саме через вивчення досвіду минулого дородового виховання дитини осмислюється сучасна пренатальна педагогіка. Продовжуючи думку Марини Машовець, Анатолій Чуприков, доктор медичних наук, професор Національної медичної академії післядипломної освіти імені П. Л. Шупика наголосив, що  «мати і дитина в ідеалі – це єдина свідомість, єдина енергетична система, яка формується під час вагітності, а пологи – це завершення процесу взаємного розвитку матері та дитини. Окрім того, професор акцентував увагу на необхідності формувати відповідальність і почуття усвідомленого батьківства у молодого подружжя.   Участь у заході взяли також члени громадської організації «Асоціація усвідомленого батьківства». Так, координатор організації зауважила, що питання пренатальної педагогіки є актуальними та важливими, і вирішуватися вони повинні шляхом активної співпраці педагогів, медиків та психологів. Учасники Конференції активно брали участь в обговоренні проблемних питань, демонстрували засобами відеопрезентації результати своїх досліджень у галузі дородової педагогіки, обмінювалися інформацією, ділилися ідеями щодо співпраці на всеукраїнському та міжнародному рівнях тощо. «Пам’ятаймо, що діти – це очі Бога і саме вони є мірилом нашої моралі, духовності», – підсумував роботу Конференції заступник Міністра освіти і науки Борис Жебровський.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу