У 2008-2009 роках, молодий дніпропетровський науковець, вихованець кафедри електропривода НГУ Сергій Фурса, навчаючись в аспірантурі, за обміном поїхав до Еслінгенського університету прикладних наук, який співпрацює з провідними німецькими фірмами. Там, тема його дисертаційної роботи зацікавила один з провідних німецьких заводів, який спеціалізується на виробництві енергоощадних двигунів. Виробничники надали Сергію стипендію, технічну базу та 1,5 роки часу, аби він розробив енергозберігаючий мотор. Перед Дніпропетровським вченим стояло завдання – мінімум витрат на собівартості (за основу було прийнято вже існуючу модель двигуна, аби заощадити, зберігши незмінними виробництво більшості деталей) і максимум енергоефективності.
З вересня 2011 року двигун Сергія Фурси продається по всьому світу під німецьким брендом. Аеропорти, підприємства харчової та гірничої промисловості – основні замовники ощадних моторів. Науковець пояснює – саме двигуни споживають 2/3 усієї енергії світу, а там за кордоном розуміють, що зекономити 1 КВт енергії вп’ятеро дешевше, аніж збудувати нову електростанцію. В Україні таких виробництв немає, тому і довелось поїхати до Німеччини. Тож і виходить парадокс – тим, хто справді хоче економити в Україні, доводиться купувати закордонні двигуни, розроблені вітчизняними вченими.
Після німецького тріумфу та захисту дисертації Сергій все ж вирішив повернутись на рідну кафедру електроприводу. І вже тут, у Дніпропетровську, планує розробку нового двигуна. Він переконаний: добре там, де нас нема: «Мене влаштовує місце моєї роботи саме у Національному гірничому університеті, на кафедрі електропривода, провідній в Україні. Тут працюють творчі люди, які створюють чимало інноваційних проектів».
За матеріалами інформаційно-аналитичного центру НГУ