Куди українці готові переїхати заради роботи - imagesЗа даними попередніх досліджень Міжнародного кадрового порталу, в пошуках кращих умов праці майже чверть українських шукачів готові змінити регіон проживання. І це без урахування тих, хто хоче переїхати до столиці.

Кризові явища на ринку праці змушують людей шукати кращих можливостей для кар’єри там, де раніше навіть і не думали. Наприклад, стали замислюватися про переїзд зі столиці на периферію.

Щоб не втратити роботи мрії, здобувачі  часто зазначають у своїх резюме, що готові до переїзду і розглядають пропозиції іногородніх роботодавців. Таких у нас – 25 %. Але готовність до зміни регіону не означає, що працівник насправді переїде. Не кожна вакансія в провінції підійде вимогливому столичному кандидату, адже якщо вже залишати насиджене місце, то тільки “з перспективою”.

Для того щоб спокусити цінного кандидата, іногородній роботодавець повинен запропонувати дійсно хороші, цікаві умови, а здобувач – показати такий рівень кваліфікації, якого немає у місцевих претендентів. Так, конкуренція між потенційними приїжджими та місцевими кандидатами розгортається за найкращі і перспективні вакансії – і навряд чи роботодавець шукатиме продавця в магазин на мінімальну ставку в іншому регіоні або столиці.

Нагадаємо, що за спостереженнями найбільш мобільними визнано ТОП-менеджерів (майже 40 % шукачів цій профгрупи готові до зміни місця проживання). Також значну мобільність декларують маркетологи (26 %), управлінці у виробничій сфері (21 %), менеджери з продажу (21 %) та ІТ-спеціалісти (25 %). Останні, щоправда, мобільні не так через конкуренцію за місце під сонцем, як завдяки професії та регіональним особливостям девелоперського бізнесу в Україні.

Яким саме містам нададуть перевагу найбільш мобільні професійні групи? У яких  регіонах місцевим фахівцям слід побоюватися конкуренції з боку приїжджих?

Вищий менеджмент. Не дивно, що готовність до міграції керівних кадрів найвища. Більше 40 % шукачів готові змінити місце проживання. Серед керівників спостерігається один з найвищих рівнів конкуренції на ринку, а крім того, саме ТОПи найбільше відчули на собі скорочення зарплат, премій і бонусів. Найгострішу конкуренцію “місцевим” начальникам складають охочі переїхати в західні регіони України. Хочете працювати на топовій посаді в Тернополі, Івано-Франківську, Львові, Ужгороді чи Чернівцях? Будьте готові до суперництва з професіоналами зі столиці і не тільки. Кількість кандидатів, готових до переїзду в ці регіони, становить 55-68% від усіх, хто шукає там роботу. У невеликих обласних центрах потенційних “трудових емігрантів” може бути навіть більше, ніж місцевих шукачів. Лідирує Закарпаття – 68% тих, хто шукає там роботу керівника, тільки розглядають перспективу переїзду у цей доволі розвинений регіон зі сприятливим кліматом.

Що далі на Схід, то менше конкуренції у місцевих жителів. Так, в центральних регіонах країни кількість потенційних приїжджих – 50-40%, а в таких східних регіонах як Донецьк або Луганськ конкуренції можна  не побоюватися (25-26% претендентів з інших регіонів). Виняток – південні регіони, Одеса та Крим. До моря хочеться багатьом ТОПам.

Маркетологи, фахівці з реклами. У цій профсферіохочих переїхати менше, ніж серед керівників. Всього 27% шукачів зазначили у своїх резюме готовність до переїзду. З іншого боку, помітного бажання переїхати ближче до західного кордону не спостерігається. Звісно, львівських, закарпатських або івано-франківських маркетологів чекає найвища в Україні конкуренція з боку їх немісцевих колег (40-46%), однак і на Одесу, Крим чи Харків поглядає також чимало здобувачів (30-40%). Центральні і східні регіони значно менше приваблюють перебірливих маркетологів (10-15% від загальної кількості шукачів в регіоні).

Фахівці з продажу. Незважаючи на те, що робота в продажах передбачає активну життєву позицію та високий рівень комунікативної компетенції, до легких змін ці шукачі не схильні. У всякому разі, тільки п’ята частина (21%) згодна змінити місце проживання, якщо буде гідна пропозиція. З іншого боку, ніякої особливої закономірності в перевагах шукачів встановити не вдалося. Звісно, в деяких західних областях країни показники конкуренції місцевих кандидатів і потенційних мігрантів вище середнього, проте незначно, також як і показник конкуренції у Львові практично збігається з рівнем конкуренції, наприклад, у Миколаєві чи Харкові (21-24%). Однак, як і в інших профсферах, більш інших приїжджих слід побоюватися здобувачам з Одеси і Криму (28-29%). Приємний клімат і наявність моря приваблює навіть не надто мобільних менеджерів з продажу.

Кваліфіковані співробітники виробничої сфери. Цих шукачів можна назвати вимушено мобільними. Причин переїзду щонайменше дві. Перша – конкуренція, друга – вузька спеціалізація шукачів. Часто можливість знайти роботу залежить не стільки від географічних переваг, скільки від того, чи є виробнича компанія потрібного профілю в даному регіоні. Враховуючи специфіку групи, можна говорити про те, що показник мобільності доволі високий – 21% шукачів готові до переїзду. Прив’язка до специфіки виробництва нівелює переваги, і тому говорити про тенденція складно. У ТОП-листі як західні, так і центральні та східні області. Хоча ніяка виробнича специфіка не змінить любові до сонця і моря – Одеса і Крим і тут лідирують в перевагах. Також як і очевидна низька конкуренція у промислових регіонах. У цьому випадку такі показники скоріше не від малої кількості бажаючих переїхати, а від великої кількості готових і кваліфікованих виробничих менеджерів на місцях. Сумнівно, щоб інженер зі столиці зміг скласти значну конкуренцію інженеру з досвідом роботи, наприклад, на металургійному комбінаті в обласному центрі.

IT-фахівці. Мобільність програмістів і девелоперів явище не дуже типове для ринку праці України. Хоча рівень готовності до переїзду доволі високий (25-26% претендентів готові до переїзду), обумовлений він не стільки економічною необхідністю, скільки постійними пошуками цікавих і перспективних проектів. З іншого боку, тут простежується чітка закономірність – розробники готові розглядати пропозиції переважно в тих містах, де ринок найбільш розвинений. Тут має місце вдалий збіг області з добре розвиненим аутсорсинговим бізнесом, часто привабливі самі собою (наприклад, Львів і Одеса). Таким чином, місцевим фахівцям створюється доволі відчутна конкуренція (приблизно третина шукачів готові переїхати до цих областей).

За матеріалами UBR 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *