Учені відкрили новий орган усередині людського ока - 383801089Британські вчені знайшли новий орган, що ховається в людському оці. Він отримав назву “шар Дуа”. Він є дуже тонким і водночас жорстким утворенням завтовшки лише 15 мікрон. Міститься в задній частині рогівки – чутливій прозорій тканині, розташованій у передній частині ока людини.

Рогівка і шар Дуа виконують взаєморозподільні функції з фокусування світла, що потрапляє в людське око. Дослідники виявили новий шар між стромою рогівки і десцеметовою оболонкою. Виявити шар вдалося за допомогою крихітних пухирців повітря, які науковці запускали для розділення шарів рогівки. Новий орган названо на честь його відкривача Харміндера Дуа, професора офтальмології з Університету Ноттінгема.

Дуа каже, що його відкриття не тільки покращує офтальмологічні знання в сфері анатомії ока, а й дозволяє удосконалювати операції пацієнтам, рогівка яких пошкоджена.

З клінічного погляду є багато захворювань ока, що вражають задню стінку рогівки. Як стає тепер очевидним, найчастіше це може бути пов’язано з порушеннями в шарі Дуа, наприклад, з генетичною відсутністю цього органу в очах тощо.

Зазначимо, нещодавно науковці зафіксували цікавий випадок в галузі офтальмології та неврології. Вони знайшли жінку, яка розрізняє більше кольорів, ніж будь-хто на Землі. Таких людей називають тетрахроматами, тобто такими, які здатні розрізняти сотні мільйонів кольорів.

За матеріалами ТСН