Художня література робить мислення більш творчим, рішення – більш зваженими - large Article.3     Про корисність читання офіційно заявили науковці з Університету Торонто. Вони з’ясували, ті, хто читає багато художньої літератури, мають ширший світогляд, гнучкіше мислення та не квапляться з висновками.

За словами професора Майї Джікік, яка очолила дослідження, навіть прочитане коротке оповіданнячко помагає людині легше переживати невпевненість та зменшує її потребу в “когнітивній замкненості”. Іншими словами, в складній ситуації вона не прагне уникнути двозначності та якнайшвидше прийняти хоч якесь рішення, хай і ірраціональне.

Експериментатори поділили 100 добровольців на дві групи. Піддослідним із першої дали для читання ессе, зокрема Бернарда Шоу. Представникам другої групи запропонували короткий художній твір одного з відомих письменників.

Коли учасники дочитали, їх попросили взяти участь в опитуванні. Вони мали поставити “так” або ні” під твердженнями на кшталт “Мені не подобаються питання, на які існує кілька відповідей”. За результатами, конкретики та стабільності більше потребували ті, хто прочитав ессе.

Як пояснюють науковці, процес читання художнього твору не вимагає від людини прийняття якихось рішень.

“Більше того, читаючи, читець може імітувати спосіб мислення навіть тих персонажів, які йому чи їй особисто не подобаються. Можна думати і навіть відчувати як Гумберт  у “Лоліті”, байдуже, наскільки огидним здається комусь цей герой”, – зазначають вчені.

На їхню думку, художня література дає людям ширший світогляд. Причому цей “ефект” є сильнішим у тих людей, хто має звичку читати.

За матеріалами Українська правда. Життя.  

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Один коментар до “Художня література робить мислення більш творчим, рішення – більш зваженими”
  1. Помогите, пожалуйста, разобраться с юридической стороной некоторых вопросов относительно учебных предметов в специализированной школе с углубленным изучением иностранных языков

    1.Должны ли входить все профильные спецкурсы в перечень предметов для вкладыша к аттестату. Например, Литература Англии и Литература США? В нашей специализированной школе с углубленным изучением иностранных языков они не записываются в перечень предметов, изучаемых в школе во вкладыш (додаток) к аттестату.
    2.Согласно программы для специализированной школы с углубленным изучением иностранных языков на профильные спецкурсы отводится по 1 часу, можно ли сокращать количество часов на профильные спецкурсы до 0.5 часов в пользу математики, если школа специализируется на углубленном изучении иностранных языков?
    3.На каких основаниях можно ввести в школе изучение русского языка, что для этого требуется, почему не требуется заявлений от родителей детей на изучение других иностранных языков?
    4.Может ли ученик претендовать на медаль, если по профильным предметам получил 7 балов и 8 балов, но эти предметы не заносятся в аттестатский вкладыш (Литература Англии, Литература США, Краинознавство)?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *