Факультет журналістики МДУ більше не набирає студентів на заочну форму навчання. У 2013 році на денне відділення факультету зможуть вступити 186 і 72 абітурієнти (бюджетні та контрактні місця відповідно), на вечірнє – 47 і 70 осіб. Заочників на журфаку більше не буде, однак студенти, які вступили на це відділення в попередні роки, зможуть завершити свою освіту. – Радянський формат заочного навчання, у всякому разі в МДУ, себе вичерпав: журналісти з глибинки, на яких він був розрахований, до Москви не їдуть, а навчаються близько до місця проживання і роботи, – пояснили в прес-службі журфаку МДУ. – В даний час у Росії близько 150 кафедр і факультетів реалізують програми журналістської освіти. Це істотно більше, ніж у минулі роки, коли, крім Москви і ще кількох великих міст, отримати журналістську освіту було ніде. При цьому деканат факультету попросив керівництво університету збільшити кількість бюджетних місць у магістратурі – замість 10 їх має стати 25. Ще одна причина, за якою журфак відмовився від заочної форми навчання, – якість освіти. – Факультет повинен більше думати про підготовку висококваліфікованих фахівців. На жаль, цього не завжди можливо досягти на заочному відділенні. Там на бюджетні місця зараховуються випускники з низьким рівнем знань, які не пройшли за конкурсом на денне і вечірнє відділення, – кажуть у прес-службі журфаку. Науковий керівник Інституту розвитку освіти НДУ «Вища школа економіки» Ісак Фрумін назвав закриття заочної форми навчання на журфаку логічним, але образливим. – Така форма освіти має велику перспективу, але за умови розвитку дистанційних технологій навчання, як це роблять у всіх розвинутих країнах, – міркує Фрумін. За його словами, Росія – світовий лідер за кількістю заочних студентів. – Ця форма навчання дає більше можливостей і збільшує доступність вищої освіти. Але ми так і не навчилися забезпечувати тут високу якість, – констатує експерт. Президент Фонду розвитку інформаційної політики Світлана Колесник, яка багато років пропрацювала на журфаку МДУ, також вважає, що факультету слід було б розвивати дистанційну форму навчання. – Є технології, які дозволять зробити це ефективно: Skype, електронна пошта, відеоконференції. Проблема в тому, що попит є, але пропозиція не сформована – немає викладачів, готових працювати в такому дистанційному режимі, – вважає Колесник. На журфаку визнають, що потрібно думати про нові формати освіти, але поки не готові сказати, коли зможуть запропонувати студентам онлайн-лекції. Цікаво, чи у 2014 від заочної форми навчання відмовиться ще ціла низка вишів? За матеріалами ИЗВЕСТИЯ 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу