Дефект в гені FTO підвищує ризик ожиріння у кожного шостого. Даний дефект робить жирні продукти більш привабливими і змінює рівень греліну – гормону голоду. Так, якщо у людини дві дефектні копії гена FTO (по одній від кожного з батьків), то ймовірність набрати вагу зростає на 70%. Фахівці з Університетського коледжу Лондона перевірили даний ген у двох групах людей. У всіх була нормальна вага, але в однієї групи виявили “ген ожиріння” в гіршій його формі (2 дефектні копії), а у другої групи ризик був знижений. Вчені проаналізували рівень греліну у 10 осіб з кожної групи. Виявилося, у групі підвищеного ризику показники гормону не падали після прийому їжі, а сама по собі концентрація підвищувалася швидше. У ході окремого експерименту фахівці просканували добровольцям мозок після прийому їжі. При цьому показували фотографії продуктів. Для людей з групи підвищеного ризику фотографії жирної їжі були більш привабливі, ніж для людей з другої групи. Тобто мозок зорієнтований на калорійні продукти. Тіло біологічно запрограмоване на споживання значних обсягів їжі. Відомо, що, наприклад, тренування на велотренажері знижує рівень греліну. З цим гормоном не раз намагалися розібратися фармацевтичні компанії. Можливо, засоби, що зменшують концентрацію греліну, також діятимуть на пацієнтів з дефектним геном. Самі ж генетичні дефекти не є дефектами. На певному етапі еволюційного розвитку вони допомагали вижити. Людина набирала вагу влітку, і взимку їй було простіше існувати за менш калорійного раціону. За матеріалами MADdaily