Як швидко подати заявку на отримання патенту на винахід? - 3

Як швидко, без паперової тяганини, подати заявку на отримання патенту на винахід, розповідали фахівці Державна служба інтелектуальної власності України (Державна служба) та Державне підприємство «Український інститут промислової власності» (ДП «УІПВ») 26 жовтня 2012 року на семінарі на тему «Безпаперові інформаційні технології в процесах взаємодії закладу експертизи із заявником».

Голова Державної служби Володимир Дмитришин  відзначив, що семінар спрямований на полегшення взаємодії органів Державної системи правової охорони інтелектуальної власності із заявниками та патентними повіреними. Оптимізація процесів взаємодії окресленим шляхом, за словами Володимира Дмитришина, є одним з основних завдань Державної служби. Також він наголосив на постійному рості активності в системі подання електронних заявок (СПЕЗ) з моменту її впровадження у 2010 році. Зокрема, останнім часом можна спостерігати стійке зростання кількості заявок на винаходи, що свідчить про сталий розвиток винахідництва та сфери інновацій в Україні.

Найбільшим попитом послуги системи електронного подання заявок користуються серед заявок на корисні моделі, винаходи й знаки для товарів і послуг. Та, незважаючи на значно меншу популярність у заявників географічних позначень і топографій інтегральних мікросхем, послуги системи незабаром поширюватимуться й на ці об’єкти промислової власності.

Спрощення процедур двосторонньої взаємодії за рахунок упровадження цифрових технологій дає змогу заощадити час, матеріальні та фінансові ресурси, дає можливість найбільш швидко та комфортно обслуговувати потреби заявників та їхніх представників, стверджують фахівці ДП «Український інститут промислової власності» (ДП «УІПВ»).

З чого ж складається система двостороннього обміну інформацією між заявником і закладом експертизи? Така система виключає друк документа, поштове пересилання, занесення твердої копії в електронну базу з боку отримувача (усі ці дії уповільнюють процес подання заявок та часто супроводжуються помилками), дає можливість отримати швидкий, зрозумілий і комфортний для користувача сервіс, підкреслює начальник відділення комп’ютеризації та інформаційних технологій ДП «УІПВ» Микола Монастирецький.

Створюємо документи для електронної системи

Ключовим компонентом є система електронного подання заявок. Вона являє собою комплекс програмно-технічних засобів, розміщених на сервері в закладі експертизи. Організація взаємодії між заявниками та закладом експертизи реалізована за дворівневою моделлю «клієнт – сервер» через Інтернет. Найбільш ефективним заходом буде відмова від обов’язкового подання паперових документів, особливо це стосується Києва, – підкреслив Микола Монастирецький.

Так, про особливості створення документів для роботи з електронною системою подання заявок розповів головний спеціаліст відділу системного аналізу та розробки інформаційних технологій ДП «УІПВ» Олексія Дробязка. Зокрема, він повідомив про особливості проектування, редагування, публікація електронного шаблона адміністратором системи електронного подання заявок; заповнення електронного шаблона; електронний цифровий підпис документа, сформованого на основі шаблона; подання до ДП «УІПВ» електронних документів, сформованих на основі шаблонів.

Олексій Дробязка проінформував учасників семінару про стан дослідної експлуатації Цифрової патентної бібліотеки і запросив до співпраці у питаннях покращення конфігурації та змістовного наповнення зазначеної бібліотеки.

Доповідь начальника сектора реєстрації абонентів центру сертифікації ключів ДП «УІПВ» Костянтина Константінова була присвячена проблемним питанням, які постають під час подання електронних заявок через СПЕЗ, та шляхам їх вирішення. Обговорено характерні проблеми, які мають місце в процесі реєстрації та входу в систему, помилки в роботі з цифровим підписом, сертифікатами безпеки тощо.

Документи по e-mail

Начальник відділу впровадження та супроводу інформаційних технологій ДП «УІПВ» Тарас Пустовіт розповів про використання електронної пошти для організації обміну документами. Він зупинився на питаннях використання електронної пошти та порядку підготовки документів для відправлення через е-mail; використання стандарту ВОІВ St.22 під час підготовки документів; демонстрації роботи макросів, призначених для автоматизованого форматування документів Microsoft Word, а також надав рекомендації щодо оформлення заявок на винаходи та корисні моделі, спрямовані на спрощення оптичного розпізнавання символів (ORC), тощо.

Завершив семінар головний спеціаліст відділу впровадження та супроводу інформаційних технологій ДП «УІПВ» Сергія Болєлого. До уваги слухачів прозвучала інформація про можливі режими роботи програмного забезпечення PCT-SAFE; про формати документів, які можуть бути оброблені відомством-одержувачем. Також у якості прикладу за допомогою програмного засобу PCT-SAFE Сергій Болєлий продемонстрував заявку для відправки до відомства-одержувача.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *