Інклюзивна освіта потребує співпраці – Юрій Павленко - 730128Уповноважений Президента України з прав дитини приділяє постійну увагу запровадженню та розвитку в Україні інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами. Про це йдеться у звіті Уповноваженого Президента, представленому Главі держави.

У документі йдеться, що на виконання Доручення Президента від 30 серпня 2012 року у Державному бюджеті 2013 року в 2,5 рази (48 млн грн) збільшено обсяги видатків на освіту дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах, що створює відповідні умови для відкриття інклюзивних класів у загальноосвітніх школах та інклюзивних груп в дошкільних закладах.

Також, зазначається у звіті, на виконання завдання, визначеного вищезазначеним Дорученням Глави держави та соціальних ініціатив Президента, у Державному бюджеті України на 2013 рік передбачено 10 млн грн на видання підручників і посібників для учнів з особливими освітніми потребами, в тому числі написаних шрифтом Брайля.

Водночас Уповноважений Президента з прав дитини констатує наявність комплексу системних проблем у сфері інклюзивної освіти та необхідність активізації діяльності центральних та місцевих органів влади з реального забезпечення права дитини з особливими потребами, дитини-інваліда на якісну, доступну освіту.

«Розвиток інклюзивної освіти обумовлює необхідність тісної професійної співпраці педагогічних, медичних, соціальних працівників в інтересах конкретної дитини. Проте не розроблено міжгалузевих нормативних актів з питань цієї співпраці», – зазначив Юрій Павленко.

За його словами, відчувається гостра нестача роз’яснювальної роботи з громадою, педагогічною та медичною громадськістю. «З-поміж інших, потребує вирішення проблема несприйняття інклюзивного навчання батьками як здорових дітей, так і дітей з інвалідністю, готовність педагогів до сприйняття таких дітей так само є проблематичною, і це все гальмує процес відкриття нових інклюзивних класів. Батьки дітей з інвалідністю часто натикаються на невмотивовані, на їхный погляд, відмови у зарахуванні дітей до навчальних закладів, в тому числі і дошкільних», – зазначив Ю. Павленко.

Крім того, йдеться у звіті Уповноваженого Президента, необхідно визначити, дитина з якими саме потребами може навчатись в загальноосвітній школі за інклюзивною програмою.

«Розвиток інклюзивної освіти природно обумовлює удосконалення діяльності спеціальних шкіл та реорганізацію інтернатних закладів, що в результаті розширить можливості як спеціальних, так і загальноосвітніх шкіл, змінить практику співпраці педагогів з батьками та дітьми», – наголосив Ю. Павленко.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *