Вертольотобудівна компанія Sikorsky повідомила про розробку вертольотів із системою штучного інтелекту. Кінцевою її метою є створення автономної системи управління, а поки що повітряна лабораторія на основі вертольота S-76 здійснила два випробувальні польоти. Розробники, зайняті в проекті Matrix, розраховують згодом повністю виключити людину з процесу керування вертольотом. Як пояснили в компанії, наразі системи автоматичного управління призводять до аварійних збоїв у середньому один раз на тисячу льотних годин, і це прийнятно тільки для порівняно недорогих безпілотних апаратів. Передавати подібним системам контроль над вертольотом занадто дорого, що вже казати про неприйнятність такого ризику для пілотів. Надійність автономних систем управління необхідно збільшити щонайменше в сто разів. Для налагодження й випробування програми управління інженери переобладнали списаний цивільний вертоліт S-76. Льотчик-випробувач, який сидить за штурвалом, може оперативно перемикати апарат на ручне управління. Перший політ відбувся 26 липня, другий ще за тиждень, але з часом планується проводити випробування щодня. Програма Matrix фінансується за рахунок самої компании, але її представники не приховують того, что орієнтуються перш за все на військовіх замовників. На думку експертів Sikorsky, автономна система керування дозволяє вирішити одразу дві різні проблеми. Наділені штучним інтелектом вертольоти зможуть самостійно продовжити політ за умов, якщо від пілота не надходять команди: наприклад, якщо він поранений або якщо зв’язок оператора з безпілотником заблоковано супротивником. Крім того, після вдосконалення системи можна буде говорити про допомогу пілоту у складних ситуаціях на кшталт посадки під час піщаної бурі або на палубу авіаносця під час шторму. За матеріалами Lenta.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу