Ще в середині ХХ століття було доведено, що на розвиток дитини впливає соціоекономічний статус сім’ї. Тобто, наприклад, від заробітку батька з матір’ю і рівня їх освіти залежить і здоров’я дитини, її розумовий розвиток, психологічні риси тощо. Йдеться про об’єктивні чинники (освіта, дохід). Вчені з Дитячої лікарні Бостона (США) виявили більш тонку залежність: вони показали, як стан дитини залежить від батьківської самооцінки, тобто від фактора чисто суб’єктивного.

Маргарет Шерідан і її колеги порівнювали психологічний стан матерів з рівнем стресового гормону кортизолу в слині дітей та з активністю дитячого мозку. Якщо самооцінка матері була заниженою, якщо вона принижувала свій соціальний статус, то в слині її дитини було більше стресового гормону, а активність гіпокампу була слабкою. Гіпокамп – одна з головних мозкових структур, що відповідають за довготривалу пам’ять, також від нього залежить психологічне подолання стресу.

Самооцінку матерів визначали за допомогою психологічного тесту, результати якого порівнювали з результатами біохімічного аналізу слини і даними МРТ-сканування мозку дітей, проведеного під час виконання ними навчального завдання. При цьому рівень освіти матері та сімейний дохід не впливали ні на рівень гормону, ні на активність гіпокампу. Інакше кажучи, дитячий стрес залежав тільки від того, що мами самі про себе навигадують.

За матеріалами Компьюлента

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *