Борис Жебровський провів відкритий урок для директорів шкіл - ll16 серпня на базі Авторської школи Олександра Антоновича Захаренка (с. Сахнівка, Черкаської обл.) у межах Всеукраїнського діалогу «Який він, директор сучасної української школи?» заступник міністра освіти і науки України Борис Жебровський провів відкритий урок для новопризначених директорів із Вінницької, Кіровоградської, Київської, Полтавської та Черкаської областей.

Участь у відкритому уроці також взяли голова Корсунь-Шевченківської райдержадміністрації Сергій Гудименко, ректор Черкаського інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Наталя Чепурна, начальники відділів освіти Черкаської області, працівники освіти, директори шкіл Корсунь-Шевченківського району. 

На початку зустрічі директор та учні Сахнівської школи провели екскурсію навчально-виховним комплексом, розповіли історію закладу, представили систему виховної роботи школи добротворення для гостей з різних куточків України. З особливою гордістю і любов’ю представили музей школи, села Сахнівка та Олександра Антоновича Захаренка. Юні вихованці ділилися знаннями про експонати, розповідали вірші, Сахнівські легенди.

У самій школі за традицією, започаткованою Захаренком Олександром Антовновичем, учні хлібом-сіллю та гімном добротворців вітали гостей.

Борис Жебровський провів відкритий урок для директорів шкіл - kkДиректор департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Галина Гаврилюк, звертаючись із вітальним словом, зазначила, що Олександр Антонович Захаренко залишив нам педагогічний спадок, яким ми всі пишаємось, вивчаємо і впроваджуємо в практику роботи педагогічних колективів області. Тому своєрідна посвята новопризначених директорів у школі народного учителя України, одного з найуспішніших директорів на терені України і колишнього Радянського Союзу є символічною і знаковою. Директор департаменту подякувала заступнику міністра Борису Жебровському за прекрасну ідею посвятити колег у директори шкіл у Сахнівській школі на Черкащині і пообіцяла зробити такі серпневі зустрічі традиційними.

Борис Жебровський розпочав урок словами Олександра Захаренка: «Без школи мені пусто. Душа розривається». Мабуть саме таким має бути ставлення справжнього вчителя, директора, адже школа – центр освіти, культури, суспільного життя дітлахів. Кожен директор навчального закладу має для себе розкрити феномен Захаренка, його новаторство, проникливість та далекоглядність ідей.

Також Борис Михайлович розповів про маловідомі широкому загалу цікаві факти з життя Олександра Антоновича – головування у Творчій спілці вчителів. Розповів, що шукали людину, яка могла б її очолити, та зрозуміли, що такою людиною може бути тільки Захаренко, адже серед творчого учительства його моральний авторитет був беззаперечним.

Борис Михайлович наголосив на важливості проведення щорічних педагогічних читань та уроків-посвят для новопризначених директорів. Сьогоднішню зустріч із директорами він назвав особливо важливою, адже саме у такий спосіб пам’ять про Захаренка живе поміж нами.

Однією з найголовніших постатей в системі освіти Борис Жебровський назвав директора школи, адже це людина, яка за безліччю вимог згори, шаленої паперової роботи, управлінням непростим учительським колективом повинна передусім дбати про дитину.

Заступник Міністра освіти і науки України для новопризначених директорів провів своєрідну контрольну роботу, поставивши запитання, якими мають задаватися керівники навчальних закладів повсякчас.

Разом із майбутніми колегами – молодими директорами шкіл – не тільки дав відповіді на питання імпровізованої контрольної роботи, а й корисні мудрі поради з власного досвіду та із педагогічної спадщини Олександра Захаренка, що стануть дороговказом на директорській ниві.

Борис Михайлович наголосив, що неабияк важливо, аби керівники навчальних закладів розуміли, що з кожним роком змінюються цінності, приходять нові покоління, вимагаючи нових підходів до дітей. Особливо це питання постає у межах порозуміння поколінь вчителів та дітей.

На переконання Бориса Жебровського, у геометрії найміцнішою фігурою є трикутник, а в школі – квадрат. Якщо гармонійна робота учнів, педагогічного та батьківського колективів знаходить підтримку з боку піклувальної ради, випускників, меценатів,  така фігура організації навчально-виховного процесу є найміцнішою. Борис Михайлович радив молодим директорам створити у своєму навчальному закладі Клуб випускників школи.

Педагогіка на рівні очей, стати на місце дитини, піднятися до рівня дитини – як основа дитиноцентризму – такими було названо принципи директорської роботи.

Також заступник Міністра освіти і науки побажав, щоб свою роботу новопризначені директори починали з мрії, певної планки, до якої необхідно прагнути, розуміння, як багато від директора залежить, щоб вдячні прийдешні покоління приходили до школи, як до храму.

Борис Жебровський вручив учасникам Всеукраїнського діалогу пам’ятні листи про зустріч у Сахнівській школі, а черкащани подарували новопризначеним директорам збірку порад колегам О. А. Захаренка.

На завершення учасники відкритого уроку вшанували пам’ять Олександра Антоновича Захаренка покладанням квітів.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *