На сьогодні неабиякої популярності набуло використання звітних матеріалів Українського центру оцінювання якості освіти (регіональних даних) для складання рейтингів середніх загальноосвітніх навчальних закладів.

У зв’язку із ситуацією, що склалася, вважаємо за необхідне надати певні роз’яснення.

Результати зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнта залежать не лише від організації роботи навчального закладу, у якому він здобував середню освіту, а й від здатності учня самостійно опановувати навчальний матеріал поза межами своєї школи (ліцею, коледжу тощо).

Крім того, оцінка за шкалою 100 – 200 балів є рейтинговою, що вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів з певного предмета тестування. Тобто те, що учасник тестування отримав 200 балів, не означає, що він дав правильні відповіді на всі завдання тесту, просто його результат у тестових балах виявився найвищим. Відповідно створювати рейтинг фактично на підставі іншого рейтингу є некоректним.

Як зазначено у проекті Положення про національну систему рейтингового оцінювання загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого Міністерством освіти і науки України, ця система включає як зовнішнє рейтингове оцінювання, так і рейтингове оцінювання за результатами внутрішнього моніторингу.

Тож перш ніж створювати подібні рейтинги, необхідно комплексно та ґрунтовно проаналізувати роботу кожного навчального закладу. У разі укладання рейтингу загальноосвітніх навчальних закладів без урахування усіх критеріїв їхньої діяльності (зокрема, лише за результатами зовнішнього незалежного оцінювання) рейтинг не відображатиме реального становища, іноді навіть уводитиме в оману громадськість.

Український центр оцінювання якості освіти

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу