Фахівці кількох науково-медичних центрів, включаючи університет Хельсінкі, змогли довести ефект запам’ятовування за допомогою аналізу електричної активності мозку новонароджених. На початку експерименту група добровольців з жінок на пізніх (від 29 тижнів) термінах вагітності, слухала спеціальний аудіозапис. У цьому записі серед музичних фрагментів повторювалося слово «татата». В цілому кількість програвань цього ослова до моменту пологів могла доходити до 25 000. Після пологів у новонароджених записували активність мозку, використовуючи метод електроенцефалографії, ЕЕГ. Вчені знову програвали записи, записуючи зміни електричної активності за допомогою кількох прилеглих до шкіри електродів. На цьому ж етапі аналогічні записи зробили у дітей, які не чули записів під час вагітності, а потім дослідники зіставили одні записи з іншими. Це дозволило визначити, що у відповідь на «татата» мозок видає серію хвиль, схожих з тими, які в минулих електрофізіологічних експериментах вчені пов’язували з упізнаванням знайомих звуків. Таким чином, запам’ятовування звуків відбувається вже в третьому триместрі, і це відкриття добре узгоджується з іншими даними. Наприклад, раніше інша група показала здатність новонароджених у шведських сім’ях розрізняти звуки рідної мови і реагувати на англійські звуки як на незнайомі. Один із авторів відкриття, Ейно Партанен, допускає можливість використання подібної методики для профілактики дислексії в майбутньому. На його думку, не виключена ймовірність того, що програвання записів зі словами допоможе мозку дитини запам’ятати необхідні для освоєння мови комбінації звуків. Утім, поки що це не більше ніж гіпотеза. Для того, щоб можна було говорити про реальні перспективи боротьби з порушеннями мовного розвитку, вченим потрібні додаткові дослідження. За матеріалами Lenta.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу