Скільки людей обирають українськомовну літературу - 2711Дослідження «Читання книжок в Україні» проводили спеціалісти GfK Ukraine влітку 2013 року, в ньому взяло участь понад 1000 респондентів по всій країні. Зріз показав, що 51 % дорослих прочитав щонайменше одну книжку протягом останніх трьох місяців, а 30 % — придбали. При цьому за 7 років частка покупців книжок значно знизилась: у вересні 2006 року їх частка становила 42 %. Серед куплених книжок побільшало художньої та дитячої літератури і поменшало наукової, навчальної та довідкової: в 2008 році частка художньої літератури становила 41 % порівняно з 18 % наукової, тоді як у 2013 році вона становить 52 % порівняно з 5 % наукової.

«Таке глибинне дослідження читання досі не проводилось в Україні. Ми намагалися зрозуміти причини низького рівня інтересу до книжок, і дійшли багатьох цікавих висновків, — ділиться Гліб Вишлінський, заступник директора GfK Ukraine. — Наразі є тенденція до зменшення купівлі книжок, і ми сподіваємось, що отримана інформація допоможе гравцям видавничого ринку зупинити цей процес».

Уже 30 % дорослих читачів мають досвід читання книжок на комп’ютері, але друкована книжка залишається вибором № 1. Як головну причину нечитання українці називають брак часу для цього — 38 %. Майже половина респондентів зазначає, що читають рідше, ніж хотіли б.

Серед найпопулярніших жанрів літератури — сучасні детективи та любовні романи, твори, написані раніше 50-х рр. ХХ століття, сучасні пригодницько-історичні романи та прикладна література. При цьому українськомовні книжки обирає лише 25 % респондентів. Також дослідження показало, що на зацікавленість людини у читанні впливає отриманий досвід у дитинстві: приклад батьків, їхнє  не нав’язливе  привчання до книжок і читання дітям вголос.

«Серед сучасних українських письменників, яких опитувані респонденти знають хоч би за ім’ям, на першому місці – Ліна Костенко (знають 42 %), далі — Ірена Карпа (15 %), Василь Шкляр (12%) та Марія Матіос (10 %). Дослідження показало, що наразі немає жодного сучасного українського письменника, якого знає хоч би половина українців, — коментує Олександра Коваль, президент «Форуму видавців». — Тому одним із завдань видавців є популяризація українських авторів та підвищення рівня обізнаності суспільства щодо нашої сучасної культури».

За матеріалами сайту styknews.info

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *