Київські вчителі початкових класів зробили гарну справу – з огляду на власний тридцятирічний досвід і відповідно до вимог нової шкільної програми написали практичний і добрий, зрозумілий і справді цікавий сучасній дитині підручник. Фахівці Інституту інноваційних технологій і змісту освіти та Міністерства освіти і науки визнали підручник якісним навчальним продуктом – із присвоєнням відповідного грифу. Замовлення на друк отримав Видавничий дім «Освіта», чий підручник переміг у Всеукраїнському конкурсі. 

Схоже, саме цей факт обурив керівництво іншого поважного видавництва – «Підручники й посібники» (м. Тернопіль). Підручник, запропонований тернопільчанами, на жаль, зазнав фіаско. Реакція на цю подію не забарилась і вилилась у гнівну рецензію на новий підручник конкурентів. Вона була розтиражована в усіх можливих засобах масової інформації й, певна річ, збурила громадську думку. Передбачаємо, що батьки, які ознайомилися з негативною оцінкою видавців-конкурентів, не вдаючись до тонкощів протистояння, сприйняли критику як істину в останній інстанції. Хтось, очевидно, й повірив, що в підручнику справді є «153 помилки на 144 сторінках», які негативно вплинуть на засвоєння математичних знань першокласниками.

Хочемо заспокоїти громадськість – підручник «Математика. 1 клас» ніхто не буде забороняти, вилучати зі шкіл та знищувати. У відповідь на критику здійснено детальний аналіз названих «помилок» і висловлюємо вдячність опонентам нового посібника за турботу про інтелектуальний розвиток наших першокласників. Словник української мови в 11 томах, словник-довідник «Власні імена людей» авторів Л. Г. Скрипник та Н. П. Дзяківської, творчість корифеїв української літератури Михайла Коцюбинського, Олеся Гончара, Олександра Довженка, до яких радимо звернутись і рецензентам видавництва «Підручники й посібники», дають чітку відповідь на всі висловлені зауваження. Звертаємо увагу, що вирвані з контексту «помилки» мають дискусійний або рекомендаційний характер. Так би мовити, «бажано» або «краще звучало б так». Жодної загрози учням вони не несуть.

Професійна дискусія, незаангажоване обговорення нового навчального продукту, поза сумнівом, тільки на користь загальній справі і сприятиме покращенню посібника, про який йдеться. Проте гнівним образам і безпідставним звинуваченням на адресу колег тут не місце.

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *