ОЛЕКСАНДР ДЕМЧИК: 2013-Й – ТРЕТІЙ РІК РЕФОРМ У ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ - DEMCHUK1У розмові з кореспондентом «Освіти України» директор Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Демчик розповів про діяльність регіонального проекту «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти» та представив перспективні проекти в освітній галузі області.

– Дніпропетровщина – серед лідерів за рівнем охоплення дітей дошкільною освітою. Як вдалося досягти таких показників, і які є резерви для створення нових місць у дитсадках?
– Справді, впродовж 2010–2013 років створено понад 11 тисяч місць у дитячих садочках. Можна сказати, що за цей час у дошкільній освіті відбулася революція. Цей показник можна порівняти з кількістю населення невеликого містечка. Враховуючи те, що дошколят сьогодні – 111 тисяч, це – 10 відсотків від загальної кількості місць у дошкільних закладах, створених із 2010 року.
Цьогоріч спільними зусиллями обласної і міської влади відкрито 15 ДНЗ і навчально-виховних комплексів. Окрім того, було організовано 51 додаткову групу. Загалом нині створено близько 1700 нових навчальних місць. І ця робота на Дніпропетровщині триває досить інтенсивно. Тільки до початку жовтня відкриють іще три дитячих садочки і НВК.

– Оптимізації мережі шкіл сьогодні не уникнути. Як цей процес відбувається на Дніпропетровщині?
– Оптимізація шкіл по­в’я­за­на зі зменшенням чисельності школярів. Наприклад, вартість навчання одного учня в малокомплектній школі нашої області – 52 тисячі гривень на рік. Якщо ми проведемо паралель із ВНЗ, то цих коштів вистачило б на оплату навчального року в престижному університеті для п’ятьох студентів. Зрозуміло, що в таких умовах оптимізація стрімко набиратиме обертів.
Завдяки створенню освітніх округів і програмі «Шкільний автобус» цей процес має якісний характер. Автобуси підвозять дітей до шкіл з якісною технічною базою і кваліфікованими педагогами. Цього року Дніпропетровщина завершила процес створення освітніх округів для кожного із сільських районів області.

– У регіоні реалізується кілька інноваційних проектів у сфері освіти, наприклад, щодо роботи з обдарованими учнями. Які з них уже діють і які будуть запроваджені найближчим часом?
– Згадаймо проекти, що почали діяти минулого року: «Електронна школа для обдарованих дітей», «Електрон­на школа для дітей з особливими освітніми потребами». Сьогодні вони також функціонують.
На Дніпропетровщині педагоги акти­вно застосовують дистанційну форму роботи. Цьогоріч ми не тільки супроводжуємо діючі проекти, а й започатковуємо нові: «Електронний методичний кабінет», «Електронна атестація педагогічних працівників» і «Мережевий освітній округ». Під керівництвом нашого губернатора Дмитра Колесникова стартувала унікальна ініціатива – «Сучасний медичний кабінет», у рамках якого для 874 шкіл області було закуплено нове медичне обладнання на вісім мільйонів гривень. Новий стандарт медичного кабінету отримали і школи в сільській місцевості.
Окрім того, цього навчального року 870 середніх шкіл і 50 професійно-технічних училищ, 10 пед­училищ, ліцеїв і гімназій обласного підпорядкування були оснащені Wi-Fi-роутерами. Впевнений, що це дасть змогу нашим учням використовувати навчальні ресурси в новому сучасному форматі.

– Реформування освітньої галузі Дніпропетровської області відбувається відповідно до регіонального проекту. Які його завдання вже можна вважати виконаними?
– «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти» – це комплексний проект. Складається він з базових блоків, постійно розвивається і вдосконалюється. На найпершому етапі запущено: комплекс «Школа – дитячий садок», «Єдиний інформаційний простір», «Пілотні школи», «Шкільний автобус» і «Обдарована молодь – Дніпропетровщині», що почали працювати у 2010 році, функціо­нують і сьогодні. Проект «Школа – дитячий садок» ще не завершено. Та із 2010-го по 2012 рік було створено 9 тисяч додаткових місць. Такого результату вдалося досягти за рахунок відкриття НВК, дитячих садків і введення в них додаткових груп. Те саме можна сказати і про проект «Шкільний автобус»: сьогодні на Дніпропетровщині він продовжує діяти. Кошти на транспорт для освіти області виділяються як з державного, так і з обласного бюджетів. Торік ці автобуси були укомплектовані GPS-обладнанням і об’єднані в єдину аналітичну систему «Шкільний автобус».
У комплексу «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти» з’являються нові блоки. Наприклад, патріотичний блок «Люблю тебе, моя Вітчизно». Також виникають нові підпроекти, зокрема, «Освітній округ» і «Wi-Fi-зони в навчальних закладах».
– Цікаві проекти цьогоріч стартують і у вищій освіті, наприклад, «Підвищення привабливості вищої освіти регіону» і «Підвищення конкуренто­спроможності випускників ВНЗ». Будь ласка, розкажіть про них докладніше.
– Як ви знаєте, Дніпропетровськ тривалий час був закритим містом. Тому, на відміну від таких потужних освітніх центрів, як Харків і Київ, масштаб освітніх ресурсів області був невідомим ані вітчизняному абітурієнтові, ні тим більше іноземному.
Нині наше завдання – дати вичерпну інформацію про сучасну освітню сферу Дніпропетровщини. Саме для цього ми запускаємо інформаційний портал Study in Dnepr. Електронний ресурс про навчальні заклади області буде доступний чотирма мовами: українською, російською, англійською та французькою – і міститиме безліч різної інформації – від умов вступу до ВНЗ і цін на отримання освітніх послуг до цікавих подробиць зі студентського життя нашої молоді.
Ми сподіваємося, що з допомогою цього порталу нам вдасться належним чином представити систему освіти області, чим переконати студентів обрати свою alma mater саме тут, на Дніпропетровщині.

– У чому, на вашу думку, секрет успішного керівника на обласному рівні?
– Я впевнений, що секрет успішного керівника і в сфері освіти, і в будь-якій інший галузі – це сильна, ініціативна команда, здатна до саморозвитку. Тільки разом з такою командою зможуть розвиватися і начальники відділів та управлінь.
Основне – бажання оновлення і вдосконалення своєї галузі. Безумовно, це – непроста робота. Необхідно спиратися на кращий досвід, який є в області, в Україні і за кордоном. Саме його нам потрібно імплементувати в нашу діяльність.

Спілкувався Дмитро ШУЛІКІН,
«Освіта України»

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *