16 – 17 жовтня в місті Києві Український державний центр позашкільної освіти за участю Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України провів Всеукраїнський семінар-практикум методистів позашкільних навчальних закладів науково-технічного та художньо-естетичного напрямів позашкільної освіти. Зацікавленість темою «Сучасні тенденції формування змісту позашкільної освіти, проблеми підвищення її якості» виявили директори, заступники директорів, завідувачі методичними відділами, методисти переважної більшості регіонів України, міст Києва та Севастополя. Із вітальним словом до учасників семінару звернувся заступник директора Українського державного центру позашкільної освіти, Павло Горінов. На пленарній частині заходу свої виступи представили: Олександр Липецький, науковий співробітник лабораторії діяльності позашкільних навчальних закладів Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України: «Формування компетентнісних підходів у різнопрофільних гуртках позашкільних навчальних закладів»; Наталя Бєлоглазова, начальник відділу змісту позашкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України: «Організація та проведення Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» в номінації «Керівник гуртка – 2014»; Лариса Дейдиш, методист І категорії Українського державного центру позашкільної освіти: «Науково-методичне забезпечення діяльності позашкільних навчальних закладів». Обмін досвідом між учасниками семінару та презентація здобутків методичних служб позашкільних навчальних закладів проходила за трьома тематичними напрямками: «Позашкільна освіта в умовах модернізації», «Методичний супровід навчально-виховного процесу в умовах позашкільного навчального закладу», «Пріоритетні напрямки розвитку позашкільної освіти». Свої напрацювання презентували: Галина Лихоманова, заступник директора з методичної роботи Горлівського міського Палацу дитячої та юнацької творчості Донецької області: «Розвиток професійної компетентності педагога – провідна умова якісної позашкільної освіти, запорука успіху вихованців»; Валентина Верещагіна, методист Центру дитячої та юнацької творчості м. Добропілля Донецької області: «Педагогічний інструментарій розвитку уяви, фантазії, винахідливості вихованців в умовах позашкілля»; Людмила Калужська, директор Центру дитячої та юнацької творчості Ленінського району м. Донецька: «Допрофесійне навчання – шлях до ефективної реалізації особистості»; Наталія Пантус, методист комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді»: «Аерокосмічний напрямок діяльності позашкільного навчального закладу як невід’ємна складова основного змісту сучасної освіти»; Наталія Пантус, методист комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді»: «Роль виховного заходу як складової частини виховної системи позашкільного закладу у вихованні базових компетентностей гуртківців». Особливий інтерес у присутніх викликали презентації досвіду Вишнівського центру творчості дітей та юнацтва Київської області: «Проектування навчально-виховного простору як умова модернізації надання якісних освітніх послуг в позашкільному навчальному закладі» (Оксана Донцова, методист); Закарпатського обласного палацу дитячої та юнацької творчості: «Роль позашкільного навчального закладу у вихованні успішної людської особистості» (Мирослава Черленяк, методист); Центру творчості дітей та юнацтва Галичини (м.Львів): «Методичний супровід навчально-виховного процесу як ефективний засіб підвищення фаховості педагога» (Оксана Мончин, завідувач інформаційно-методичного відділу, Зоряна Степанишин, завідувач відділу технічної творчості); Будинку дитячої та юнацької творчості м. Кременчука Полтавської області: «Цікаві ідеї з методичної скарбнички» (Тетяна Матвієць, методист), які відзначилися інноваційними та нестандартними підходами до організації навчально-виховної та методичної діяльності в позашкільному навчальному закладі. Учасники семінару отримали методичні рекомендації щодо оновлення та переорієнтації, удосконалення структури науково-методичної роботи в позашкільних закладах, а також колективну монографію Національної академії педагогічних наук України Інституту проблем виховання «Оптимізація виховного потенціалу позашкільного навчального закладу». У рамках роботи семінару-практикуму його учасники відвідали Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Процес виховання у координатах духовного розвитку особистості», яку проводив Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Підбиваючи підсумки роботи, педагоги відзначили актуальність та високу значущість проблеми підвищення якості позашкільної освіти та визначили необхідність соціального замовлення щодо вдосконалення державної політики в галузі освіти, розробки спільних управлінських, науково-методичних підходів, наскрізних освітніх програм «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – позашкільний навчальний заклад – вищий навчальний заклад», спрямованих на підтримку й розвиток різних видів обдарованості дітей та учнівської молоді. Учасники семінару-практикуму підтримали ініціативу Українського державного центру позашкільної освіти щодо організації та проведення означеного заходу та наступних організаційно-управлінських, науково-практичних, науково-методичних заходів, спрямованих на координацію діяльності позашкільних закладів і професійних дій педагогічних працівників. За матеріалами УДЦПО

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу