Астрономи Кримської астрофізичної обсерваторії відкрили новий астероїд розміром понад 410 метрів. Це небесне тіло отримало індекс 2013 TV135 і зараховане Центром малих планет і астероїдного підрозділу NASA до Переліку потенційно небезпечних астероїдів. «Це перше таке відкриття, зроблене в ході астрономічних спостережень із території України. Воно вже визнане на міжнародному рівні. Але головне, що це зробили українці», – наголосив Голова Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України Володимир Семиноженко. Згідно з попередніми розрахунками вчених, це небесне тіло може зіткнутися з Землею, тому ця подія є не просто відкриттям світового рівня, а й своєрідним викликом для астрономів, зокрема українських. «Зараз треба продовжувати відстежувати рух астероїда, уточнювати його траєкторію. При цьому варто враховувати всі ймовірні варіанти поведінки небезпечного астероїда і, відповідно, шукати технічні рішення для уникнення негативного сценарію», – сказав В. Семиноженко. Новий астероїд виявили на знімках зоряного неба, зроблених у Кримській астрофізичній обсерваторії в ніч з 12 на 13 жовтня. Відкриття уже засвідчив Центр малих планет і астероїдного підрозділу NASA. Розмір астероїда становить приблизно 410 метрів. Перші спостереження показують, що він рухається швидко: мінімальна дистанція між його орбітою і орбітою нашої планети становить близько 1,7 млн. кілометрів. За попередніми розрахунками вчених, це небесне тіло може зіткнутися з Землею 26 серпня 2032 року. Шанс зіткнення цього тіла оцінюють як 1 до 63 тисяч. Дані про це небесне тіло вже занесені до “Переліку потенційно небезпечних астероїдів”. Три місяці тому кримський астроном Геннадій Борисов відкрив нову комету, яка стала першою кометою, відкритою на території незалежної України. Комета отримала ім’я науковця – BORISOV. Прес-служба Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації