ОЛІМПІАДІ Й ІНТЕРНЕТ НЕ НА ЗАВАДІ - DSC 7811Нещодавно фінішувала III Всеукраїнська інтернет-олімпіада Малої академії наук України

У Національному центрі «Мала академія наук України» впевнені: діти вже звикли жити
в інформаційному світі, тож тут пропонують сучасніший варіант проведення олімпіад. Змагання Малої академії наук України «Відкрита природнича демонстрація» вже третій рік поспіль організовують МАН разом з Інститутом обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України і всеукраїнською асоціацією вчителів фізики. На першому етапі участь у змаганнях взяли 311 команд, три з них стали фіналістами.

 

Олімпіада проводилась двома турами – дистанційним та очним. Дистанційний відбувся на сайті олімпіади й ресурсів сервера підтримки навчальної взаємодії. Учасники мали змогу ознайомитися з розв’язками завдань, рейтингом команд кожного етапу з детальним звітом про набрані бали й підсумками олімпіади. Завдання формували за такими напрямами: астрономія, фізика, хімія, біологія й географія.

ЧИ ЛЕГКО СТАТИ КОСМОНАВТОМ?

На фіналі яблуку ніде було впасти, адже діти не тільки прийшли підтримати свої команди, а й побачити… справжнього космонавта. Кілька запитань учасникам і глядачам ставив перший космонавт нашої незалежної держави, Герой України, член Піклувальної ради МАН Леонід Каденюк.

Що ж треба для польоту в космос? Справжній космонавт повинен мати не лише крицеве здоров’я, а й опанувати багато наук. У всіх цих премудростях довелося власноруч розібратися Леонідові Костянтиновичу.

– Космонавт – це та професія, яка потребує багатьох знань. Це справді так. Я в цьому переконався. Перед польотом у космос я вивчав і медицину, й біологію, і астрономію, й астрофізику. І, звісно, повинен був знати космічний корабель, орбітальну станцію, бортові системи, – розповів він. – Знати якомога більше потрібно не лише космонавтові, а й кожній людині. Адже чим більше ви знатимете, тим вищим буде ваш статус у суспільстві.

ОЛІМПІАДІ Й ІНТЕРНЕТ НЕ НА ЗАВАДІ - DSC 7774ОЛІМПІАДІ Й ІНТЕРНЕТ НЕ НА ЗАВАДІ - DSC 7785

 

Зрозуміло, що ці слова з уст космонавта якнайкраще стимулюватимуть учасників зустрічі краще навчатися й пізнавати нове.

Леонід Каденюк і академік Націо­нальної академії наук України, директор Інституту гідромеханіки НАН України, куратор відділення технічних наук Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН Віктор Грінченко ставили запитання учасникам змагання і вболівальникам.

На фінальному етапі олімпіади за звання знавців природничих наук боролися слухачі МАН учнівської молоді міста Севастополя (команда «СевМАН»), учні київської загальноосвітньої школи № 225 (команда «Зірка-1») і учні севастопольської гімназії № 1 імені Костянтина Ушинського (команда «Естественнонаучники»). Вони й вибороли перемогу в цьому нелегкому, але цікавому змаганні.

Начальник відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України Алла Середницька у привітальному слові зауважила, що можливості, які створює МАН, завжди є цікавими для людей, котрі прагнуть набути нових знань.

ІНТЕРЕС – ПЕРЕДУСІМ

Про всеукраїнське змагання розповів директор Національного центру «Мала академія наук України» Оксен Лісовий.

– Суть цієї інтернет-олімпіади в тому, щоб викликати в дітей передусім інтерес до пошуку відповідей, – сказав він. – Тому ми формулюємо специфічні запитання, які можна вважати загадкою, інтелектуальним викликом. Під час проведення перших етапів цього змагання ми не обмежуємо дітей у часі, вони можуть кілька днів шукати відповідь. І користуватися будь-якими доступними джерелами: бібліотеками, інтернетом, порадами вчителів і батьків. Тобто це змагання не є екзаменом, де при обмеженому часі й ресурсах треба показати власні знання. Ця олімпіада повинна спонукати дитину досліджувати. Команди-фіналісти під час змагань навіть мали комп’ютери, під’єднані до інтернету. Сучасні діти повинні навчитися швидко шукати потрібну інформацію, користуватися якісними, а не псевдонауковими джерелами. Наші діти вже звикли жити в інформаційному світі. А коли вони оволодіють ефективним інструментарієм швидкого пошуку відповідей на запитання, то й навчання стане ефективнішим.

ОЛІМПІАДІ Й ІНТЕРНЕТ НЕ НА ЗАВАДІ - DSC 7781

 

Можна стверджувати, що проведення ІІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «Відкрита природнича демонстрація» викликало підвищення інтересу учнів до поглибленого вивчення багатьох предметів, стимулювало розвиток інтелектуальних здібностей і сприяло залученню обдарованих учнів до самостійної дослідницької роботи.

Максим КОРОДЕНКО, «Освіта України» № 2

Фото автора

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *