Сьогодні в Міністерстві освіти і науки відбулася прес-конференція на тему «Деякі питання моніторингу якості загальної середньої освіти». Під час прес-конференції академік-секретар відділення дидактики, методики та інформаційних технологій в освіті Президії Національної академії педагогічних наук України Олександр Ляшенко зазначив, що моніторингові дослідження – це звична практика для освітніх систем більшості країн. В Україні в 2007 році учні початкової школи вже проходили дослідження якості навчання. Цього року моніторинг проводиться з п’яти основних предметів початкової та десяти – основної школи. «Перелік предметів, обраних для моніторингу, охоплює ввесь спектр загальної середньої освіти», – розповів Олександр Ляшенко. Академік-секретар відділення дидактики, методики та інформаційних технологій в освіті Президії Національної академії педагогічних наук України наголосив, що моніторинг не передбачає контролю діяльності педагогів або навчальних закладів, а має на меті з’ясувати типові помилки і прогалини у засвоєнні змісту загальної середньої освіти, виявити болючі проблеми сучасної школи та визначити дієві шляхи їх подолання. Таким чином, за підсумками та результатами моніторингу надаються рекомендації вчителям, керівникам шкіл щодо приведення у відповідність педагогічної діяльності. З часом корегуватимуться програми з предметів, які атестуються, та дані, отримані за результатами дослідження, також використовуватимуться в корекції державних програм, що оновлюватимуться вже через два роки.   «Я сподіваюся, що рекомендації за результатами моніторингу будуть розміщені у фахових виданнях і стануть предметом обговорення на серпневих конференціях напередодні початку нового навчального року», – зауважив Олександр Ляшенко.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу