Учені розказали про переваги дитячої двомовності - images 14На тему двомовних сімей, у яких батьки з народження говорять із дитиною різними мовами, суперечки тривають давно. Хтось стверджує, що це прискорює розвиток дитини, хтось упевнений у протилежному.
Але неврологи дедалі частіше одностайні в тому, що білінгвізм (двомовність) несе безліч позитивних наслідків для мозку. Згідно зі статтею, опублікованою в Los Angeles Times, вчені оприлюднили результати своїх досліджень у цій сфері. Серед них такі:

– діти-білінгви більш успішні в одночасному виконанні кількох завдань одночасно;

– дорослі, які говорять більше, ніж однією мовою, вчать дітей звертати увагу насамперед на смисл інформації, а не на її форму;
– білінгвізм у дитинстві допомагає людині уникнути ранніх симптомів хвороби Альцгеймера в похилому віці.

«Усі ці переваги з’являються через те, що мозок постійно переключається з однієї мови на іншу», – говорить Елен Бьялісток, професор психології Йоркського університету в Торонто. Наприклад, людина, яка з дитинства розмовляє на хінді і тамільською мовою, не зможе «вимкнути» другу мову, навіть якщо спілкуватиметься суто однією. Але мозок такої людини постійно «вибирає», яка з двох мов переважає в кожній конкретній ситуації.

Постійні переходи з однієї лінгвістичної системи на іншу тренують так звані виконавчі функції контролю мозку, за які відповідає префронтальна кора. Ця зона мозку також відповідає за здатність фокусувати увагу, вміння ігнорувати подразники й утримувати велику кількість інформації в голові одночасно.

Щоб перевірити рівень уваги в різних людей, вчені проводили тест Струпа. Він полягає в тому, що випробовуваних просили називати колір кожного слова, надрукованого на папері. Якщо слово «синій» було надруковано синім кольором, проблем не виникало. Але якщо слово «синій» було надруковано червоними чорнилом, мозку випробовуваних був потрібен якийсь час, щоб зрозуміти, яка інформація в пріоритеті – значення слова чи колір, яким воно надруковано. А  в двомовних людей цей процес займав значно менше часу.

Це не свідчить про те, що діти, які розмовляють однією мовою, навчаються повільніше, але мозок двомовних дітей більш гнучкий і менш схильний відволікатися від суті завдання. Ця перевага цінна не тільки в дитинстві, а й зберігається протягом усього життя.

За матеріалами сайту deti.mail.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *